Oldal kiválasztása

[ad_1]

A dió az egyik leghosszabb életű fa, melynek leveleit és termését egyaránt használják. A diófogyasztás története hosszú időre nyúlik vissza, a tudósok szerint Kr. e. 9000-ben – valószínűleg az egykori Perzsia területén – már őseink is fogyasztottak diót. Az ókori Római Birodalom polgárai a görögöknek köszönhetően ismerték meg, és elkezdték a tartományokban is bemutatni az értékes fákat. A dió Magyarországon őshonosnak számít – egyes krónikák szerint honfoglaló őseink is fogyasztották. És honnan ez a hosszú távú népszerűség? Íme 10 ok, amiért érdemes ezt a magot minél gyakrabban beiktatni étrendünkbe.

1. Tele van értékes vitaminokkal és jótékony ásványi anyagokkal. Kiváló magnézium- és cinkforrás, de nagy mennyiségben tartalmaz káliumot, vasat, foszfort és kalciumot is. A friss dió B- és C-vitamin tartalma is figyelemre méltó.

2. A dió nagy mennyiségben tartalmaz többszörösen telítetlen zsírsavat, így segít kordában tartani a koleszterinszintet. Napi két és fél tucat dió elfogyasztásával biztosíthatjuk a szükséges omega-3 bevitelt. Gondolj bele, sokkal olcsóbb, de finomabb választás, mint a tabletták!

3. A dió omega-3 zsírsavtartalma amellett, hogy rendben tartja koleszterinszintünket, a szervezet inzulintermelését is javítja, ezért cukorbetegeknek és rá hajlamosoknak kifejezetten ajánlott.

4. A dió esszenciális zsírsavainak köszönhetően mi is sokat tehetünk vérnyomásunk szinten tartásáért. Szakértők szerint napi néhány dió is elég ahhoz, hogy vérnyomásunkat egészséges szinten tartsuk.

5. A dió a koleszterin- és vérnyomásproblémák megelőzése mellett segít az érfalak rugalmasságának megőrzésében, így hozzájárul a vérrögképződés megelőzéséhez.

6. A dió fogyasztásával gondoskodhatunk szervezetünk E-vitamin beviteléről is, mellyel erősíthetjük immunrendszerünket, elősegíthetjük a nyálkahártya megfelelő működését és támogathatjuk szervezetünket a telítetlen zsírsavak elégetésében.

7. A népi gyógyászat a terhesség alatt is javasolta a dió fogyasztását, hiszen úgy tartották, okosabb lesz tőle a születendő gyermek. Erre persze nincs bizonyíték, de tény, hogy a dió folsavtartalma jót tesz az agyműködésnek.

8. A dió zsírosságának és kiváló bőrnyugtató hatásának köszönhetően segít megóvni a bőrt a kiszáradástól. A belőle készült olajat vagy főzetet gyakran “alapolajként” használják különféle kozmetikai és masszázstermékekben

9. A diólevél főzete segíti az emésztést, vizelethajtó, vérképző és vértisztító hatású. Fürdőként használva csökkenti a gyulladással, gyulladásos betegségekkel járó bőrtüneteket, hatékonyan javítja az ízületek állapotát, lassítja a csontritkulás folyamatait is.

10. Sokoldalú felhasználhatóságát jelzi, hogy a dió már nagyon korai érettségi szakaszában is fogyasztható. A magas C-vitamin- és vastartalmú zöld dió, amely lényegében a héj nélküli fiatal gyümölcs, egykor igazi csodaszernek számított. Gondos előkészítés után egyre inkább eszencia és likőr formájában árulják, de sokan a cukorszirupos zöld diót kedvelik, ami még érett sajtokhoz, májpástétomokhoz is különösen ízletes.

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel és fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra…



[ad_2]

Cikk forrása