Oldal kiválasztása

[ad_1]

„Sajnos az elmúlt években nem egyszer és nem kétszer hívtuk fel Karácsony Gergely figyelmét arra, hogy az illegálisan megnyírt reklámpályázattal komoly veszteségeket okozott a fővárosnak” – hangsúlyozta a Keresve a Magyar Nemzetet Wintermantel Zsolt, a Fidesz-KDNP budapesti frakcióvezetője.

A Világgazdaság birtokába jutott adatokból kiderült, hogy 2022 végére közel 3,5 milliárd forintos veszteséget okoz a főváros közösségi közlekedési költségvetésében az úgynevezett reklámpályázati ügy.

2019 végén a fővárosi baloldali többség megakadályozta, hogy a francia JCDecaux cég ajánlata megnyerje a BKV hirdetési közbeszerzését.

Karácsony Gergely kezdeményezésére így döntöttek a fővárosi közlekedési vállalat reklámfelületeinek négy évre szóló bérbeadásáról.

Az eset miatt a BKV-t még 120 millió forintra is bírságolták. A főváros egy év után vissza akart táncolni az üzletbe, vagyis még tető alá hozta volna a koncessziót. Az érvényes ajánlatot benyújtó cég azonban a járvány okozta válságra hivatkozva visszalépett. A Világgazdaság szerint emiatt több milliárd forinttal esik vissza a közösségi közlekedés Budapesten.

A reklámpályázatot egyébként Tarlós István előző városvezetése írta alá, de az eredményhirdetést az önkormányzati választások utánra halasztották.

A JCDecaux azonban hiába indult kedvező ajánlattal (havi 142 millió forintos bérleti díjat ígérve, ami éves szinten 1,7 milliárd forint), amelyet a BKV járműszektorához és a közösségi közlekedéshez tartozó reklámfelületek használati jogára írtak ki. infrastruktúra.

Akkoriban sajtóhírek is kiemelték, hogy a francia cég ajánlata nemcsak érvényes volt, hanem kifejezetten magas pontszámot is kapott az értékelés során, ez azonban kevésnek bizonyult. Karácsonyiak elutasító döntésükkel azt is megakadályozták, hogy a fővárosi cégek egy évnél hosszabb időre szerződést kössenek reklámfelületeik használatára.

A BKV négy plusz négy évre kötött volna szerződést, de ezt követően nem tudta befejezni a koncessziós eljárást.

Wintermantel Zsolt most kijelentette: már nem tud másra gondolni, mint arra, hogy a főpolgármester szándékosan okozott kárt a budapestieknek, hiszen évek teltek el, és nem hirdetett újabb eljárást a BKV reklámfelületeinek értékesítésére.

A teljes cikk Ide kattintva elérhető.



[ad_2]

Cikk forrása