Oldal kiválasztása


Gloria Gohan, az Omega World Travel elnök-vezérigazgatója

Az Omega World Travel elnök-vezérigazgatója, Gloria Bohan úttörő karrierjét tárgyalja az utazási iparágban, amely egyedülálló háttér inspirációt jelent a mai utazási tanácsadók számára.

Ez a történet arról szól, hogyan épített fel egy nemzetközi utazásszervező céget Gloria Bohan, egy üzleti vagy utazási háttérrel nem rendelkező tanárnő, Omega World Travel, amely ma üzleti, szabadidős és MICE utazásokat bonyolít le, és évi 1 milliárd dolláros forgalmat könyvel el. A magántulajdonban lévő ügynökség tevékenységei több leányvállalatot, négy nagyobb irodát és több mint 30 helyszíni vállalati telephelyet foglalnak magukban. Míg a folyamatos innováció az ügynökség üzleti sikerének alapja, Gloria nagylelkű szíve és kegyes lelkülete az igazi erőforrás az Omega World Travel fejlődése és hatása mögött.

A Travel Weekly beszélt Bohannal karrierje kihívásairól, sikereiről és stratégiájáról, hogy folyamatosan felkarolja az utazási iparág fejlődését. Itt van néhány kiemelés, olvassa el a teljes interjút itt.

50 éves utazási iparági innováció

Az Omega World Travel 50 éves fennállását ünneplith évfordulóját a különleges emlékkiegészítés. Tudjon meg többet a cég történetéről, és tekintse meg az exkluzív utazási ágazat oktatási kiemeli: karriertanácsok mai utazási tanácsadóknak, a DEI és a CSR fontossága, a vállalkozói szellem ápolása, karriermentor keresése és még sok más!

Amikor 1972-ben elindította az ügynökséget, mi volt az elképzelése az Omega World Travelről?
Az igazat megvallva nem volt nagy vízióm. Szerettem a hajókázást, ezért arra gondoltam, hogy valószínűleg sétahajózást fogok eladni. Miközben próbáltam túlélni és fizetni az egyik alkalmazottamat, elkezdtem kitalálni, hogy mit kell tennem, és folytattam ezeket a dolgokat, és ettől kezdve láttam, hogy a lehetőségek fejlődnek.

Hogyan azonosítottad ezeket a lehetőségeket?
Sokszor a piac és a piac igényei határozzák meg, hogy mik a lehetőségek, és mit kell tennie. Azt hiszem, ez egy jó módja annak, hogy beszéljek a látomásomról. Mindig azt nézem, milyen piaci igények lehetnek ott, és melyek lehetnek azok, amelyek túlmutatnak az általam látott kezdeti szükségleteken. Továbbra is azt kell keresned, hogy mi a következő legjobb dolog, ami történhet.

Amikor először megnyitotta az Omega Travelt, hirdette vagy forgalmazta az ügynökséget?
Rájöttem, hogy el kell juttatnom a hírt, ezért létrehoztam néhány hirdetést a helyi rádióállomásokon, háttérként felhasználva néhány számomra tetsző dallamot, és az ügynökségről és a körutazásokról beszéltem. Nem voltak túl drágák, mivel nagyon szűkös költségvetésem volt. Bejártam a helyi szépségszalonokat és orvosi rendelőket, és pompás beszállítói prospektusokat adtam le, amelyeken a nevem volt rajta. Nem hittem el, milyen szépek.

Még nem kaptam akkreditációt az ARC-től, de árusíthattam termékeket utazásszervezőkön, tengerjáró társaságokon és busztársaságokon keresztül. Tanultam ezekről a bonyolult dolgokról. Az első alkalmazottam, aki segített megszerezni a légitársaságok akkreditációját, egy 76 éves nő volt. Ezen a ponton nagyon fiatalnak tűnik!

Csak körutazásokat adott el az ügynökség kezdeti időszakában?
A Disney éppen az ügynökség megnyitása előtti évben nyitott meg Floridában, ezért úgy döntöttem, hogy iskolai chartereket készítek. Busz charterrel kezdtem, de aztán a középiskolák igazgatói légi chartereket akartak. Ezek az iskolai charterek valóban bevontak a közösségbe, és csodálatos módja volt az ügynökség működésének, valamint a légitársaságok megismerésének. Nagyon népszerűek voltak, és nagyon fontos eseménynek számítottak. Nagyon sok középiskola volt a környéken, és sok szülő tanult így rólam.

Megkértem a tengerjáró társaságok képviselőit is, hogy segítsenek szemináriumokat tartani néhány idősebb közösségben a környéken. A Carnival elindított néhány körutazást a virginiai Norfolkból, így nagyon kényelmesek voltak az idősek számára. Nem volt benne levegő, és elég alacsonyan tudtam tartani az árakat.

Ha visszagondolok rá, gyorsan elintéztem a dolgokat, ami jó volt. Körülbelül hat hónapba telt, mire megkaptam a légi akkreditációt.

Bővült a vállalkozása, miután megkapta a légi akkreditációt?
Végül a kisvállalkozások légi közlekedésére, majd a washingtoni körzetben a kormányzati utazásokra összpontosítottak. Azt tapasztaltuk, hogy sokan, akik a kormánynak utaztak, meghosszabbíthatják az utazásaikat, és esetleg még két éjszakát hozzáadtak az üzleti útjukhoz, és szállodában szállhattak meg, így ott is találtam egy lehetőséget. Ez megnyitotta az utat, hogy megismerjem a kormányhivatalokat, és hogyan viszonyuljak a kormány utazóihoz.

Az Omega kezdeti évei egybeestek az Egyesült Államok gazdasági stagnálásának időszakával, amikor egyszerre volt magas a munkanélküliség és az infláció. Hogyan hatott ez az üzletre?
Annak ellenére, hogy 1979-re recesszió volt, és a kamatlábak spiráloztak, az 1970-es évek tele voltak lehetőségekkel. Mindegyiknek köze volt ahhoz, ami akkoriban a számítógépekkel és az automatizálással történt. A légitársaságok megkezdték a telejegyek értékesítését, és úgy döntöttek, hogy megnézik, mennyire tudják az ügynökök kezelni az automatizálást, ezért elkezdtek számítógépes rendszereket kínálni az ügynökségeknek. Két irodámat 1977-ben és 1978-ban automatizáltam számítógépekkel. Megláttam az automatizálás lehetőségeit és előnyeit, és nagyon megszerettem.

Véletlenül volt néhány légitársasági sztrájk, majd az iparág deregulációja. Ez arra ösztönözte a kis fuvarozókat, hogy belépjenek a piacra, és nagy verseny nyílt meg. Az Omega Travelről alkotott elképzelésem folyamatosan nőtt, miközben mindez történt. Elég jó idő volt.

Hogyan tudtad bővíteni a látásmódodat egy ilyen kihívásokkal teli időszakban?
Olyan gondolkodásmóddal, hozzáállással kell rendelkezned, hogy ki fogsz próbálni dolgokat. Óvatosnak kell lenni, de nem dőlhet hátra. Óriási tanulási görbe volt, és nagyon elfoglalt ember voltam. Olyan, mintha felszálltam volna a futópadra, de soha nem szálltam volna le, és 50 éve csak rajta tartom. A nehéz időkben az árusok is éhesek; szükségük van az ügynökségi közösségre, hogy továbbra is együttműködjön velük, hogy kreatívan piacra dobják az utazásokat. Ez egy nyerő módja annak, hogy valódi partnerséget biztosítsunk velük.

Mi a stratégiája a személyzet felvételével és fejlesztésével kapcsolatban?
Megkeresed az emberekben a tehetséget – mi teszi őket ketyegővé, mi teszi őket boldoggá, mi az, amiért szenvedélyesek –, majd elmondod nekik, mit látsz bennük. Sok embernek segítettem karrierjük fejlesztésében azáltal, hogy az évek során szorosan együttműködtem velük. Mindig van mellettem egy haver, esetleg egy új ember, és együtt tanulunk. Ez egy adok-kapok kapcsolat.

Az elmúlt öt évtizedben Ön folyamatosan diverzifikálta és bővítette vállalkozását. Milyen szerepet játszott az Ön sikerében ez a folyamatos diverzifikációs stratégia?
Mindig azon gondolkodom, milyen egyéb szolgáltatások lennének relevánsak egy új vagy meglévő ügyfélkör számára. A diverzifikálás során rengeteget tanulsz, és megnyílhatsz egy új piac előtt. Az új piacok megtalálása a diverzifikáció egyik formája. Bővíti hatókörét és tapasztalatait az üzleti életben. Volt már olyan tapasztalatom, hogy itt-ott elvesztettem az üzletet a verseny miatt, de mindig is úgy éreztem, hogy nem szabad az összes tojást egy kosárba tenni. Nagyon fontos, hogy legyen biztonsági másolat.

Küldetésnyilatkozatában egy sor különösen kiemelkedik: „önzetlenül boldogulni”. Gyakorlati szinten mit jelent ez a vállalkozás működtetése szempontjából?
Azt írtam, hogy a 2000-es évek elején, amikor proaktívnak kellett lennünk, kötelességünk volt növekedni és sikeresek lennünk, és ahogyan boldogultunk, meg akartunk osztani, amennyit csak lehetett. Fontos felismerni, hogy közösségben vagy. Jó állampolgárok akartunk lenni. Ez nagyon fontos a vállalat hitelessége szempontjából, különösen akkor, ha új piacra tör be.

Azt is fontos megérteni, hogy ez nem csak a pénzkeresésről szól. Azt mondom a munkatársaimnak, hogy mindenki adhat valamit, ez nem csak arról szól, hogy én adok, és ennek nem kell pénznek lennie. Ez lehet emberek mentorálása, közösségi vásáron való részvétel, hogy saját energiánkkal és tehetségünkkel támogassuk ezt az eseményt. A munkatársaim szeretik ezt, szeretik a környezetet és a megosztást. Adni kell, részt kell venni a közösségben és meg kell érteni az embereket. Ez nagyon sokat jelent, és megmutatja küldetésünk pozitív természetét.

Elérheti-e a mai világban egy új utazási tanácsadó, vagy egy vállalkozó, aki most nyitotta meg első ügynökségét, hogy elérje az Ön által létrehozott sikert?
Az 1970-es években volt bizonyos mértékû ártatlanság. Ezt éreztem, amikor elkezdtem, megvolt bennem az az energia. A kihívások most sokkal nagyobbak és nehezebbek, de úgy gondolom, hogy mások is sok sikert érhetnek el ebben az iparágban. Csak egy kicsit más lesz. Az a mód, ahogyan elérik a sikert, nem lesz ugyanaz, mint én, mert annyi minden megváltozott a közösségi médiával és a technológiával.

Tisztában kell lennie az idővel, és fel kell kérdeznie, hogyan veheti át ezt a csodálatos iparágat, és tegye relevánssá és sikeressé a mai világban. Úgy látom, az emberek most ezt teszik. Az egyik példa a tanácsadó vagy tanácsadó koncepció. Az új embereknek az évek során kifejlesztett összes eszközt használniuk kell, de ma már inkább tanácsadók, semmint megrendelők. Inkább személyre kell szabniuk az utazásokat. Ez egy szép kihívás. Egyik régi ügyfelemnek meséltem, hogy a független túra régi ötlete, ahol valakinek egyedi csomagot állítanak össze, ismét előtérben van. Az emberek ezt a fajta testreszabást akarják.

Mi vár rád és az Omega Travelre?
Az emberek azt gondolhatják, hogy feladom most, hogy elértem az 50. évünket, de nem hiszem, hogy boldog lennék, ha nyugdíjba vonulnék. Tudom, hogy nehéz lenne otthagynom az üzletet. Többet szeretnék másoknak adni a gyeplőből, mert szeretnék tovább utazni. Ami a jövőt illeti, az élet megy tovább, és remélhetőleg az is folytatódik, amit az iparban tettünk. Nem leszek örökké, de jó magot ültettünk el itt, és remélem, hogy tovább fog fejlődni és növekedni.



Forrás: ITT