Oldal kiválasztása


Az éghajlatváltozás súlyosbodó hatásai a szén-dioxid-mentesítést számos iparág számára kiemelt prioritássá tették, ideértve a globális utazást és turizmust is, amely a világ kibocsátásának 8-11 százalékáért felelős. 1 Ha nem teszünk semmit, az ágazat szén-dioxid-kibocsátása csak növekedni fog a növekedéssel. Az utazási aktivitás 2016 és 2030 között várhatóan 85 százalékkal emelkedik. 2

Ahogy egyre több fogyasztó, alkalmazott, szabályozó és befektető fontolgatja utazásaik csökkentését, fokozzák az ágazatra nehezedő nyomást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére. Válaszul több utazási társaság vállalta, hogy eléri a nettó nullát. De akadályok állnak az útjában. A dekarbonizációs technológiák köre a piacon korlátozott, és ami elérhető, az drága.

Bár a keresletcsökkentés része lehet a válasznak, számos gyakorlati lépést tehetnek az utazási társaságok most, hogy felgyorsítsák útjukat a nagyobb fenntarthatóság felé – és ezáltal értéket teremthetnek. A McKinsey és a Skift Research összeállította a jelentés négy kiemelten fontos terület feltárása az utazási cégek számára, hogy dekarbonizációs erőfeszítéseiket a környezet, ügyfeleik és saját maguk számára a legjelentősebb eredmények katalizálására összpontosítsák. Ez a cikk összefoglalja a jelentés legfontosabb meglátásait.

A szén-dioxid-mentesítési kezdeményezések azonosítása és sorrendje

Jó kezdet, de nem elég, ha ismeri a vállalkozása megfelelő szén-dioxid-mentesítési eszközeit. Sok utazási társaság küzd a megvalósítással és a kompromisszumok kiegyensúlyozásával. A különféle lehetséges utakat figyelembe vevő robusztus terv kritikus fontosságú egy olyan összetett küldetés sikeréhez, mint a mély dekarbonizáció.

A határköltség-görbe (MACC) keretrendszere költség-haszon elemzést nyújt az egyes emelőkről és ütemtervekről, segítve a vállalatokat a stratégiai kompromisszumok azonosításában a különböző megvalósítási módok között az idő múlásával. A vállalatok a keretrendszert eszközként használhatják az éghajlattal kapcsolatos validálásra. szén-dioxid-mentesítési kezdeményezéseiket. A megvalósíthatóság és a több lehetséges út közötti kompromisszumok felmérésével a vállalatok jobban fel vannak szerelve arra, hogy a legmegfelelőbb utat válasszák ki a nettó nulla célkitűzések eléréséhez.

Partner az üzleti utazások szén-dioxid-mentesítésének felgyorsításában

Az üzleti utazások az összes utazási kiadás 30 százalékát teszik ki, így az utazási cégek fontos szegmense. 3 Ahogy egyre több szervezet – üzleti és non-profit szervezet egyaránt – ambiciózusabb kibocsátáscsökkentési célokat tűz ki maga elé, szinte bizonyosan átértékeli utazási szokásait. Ez lehetőséget nyit az utazási cégek számára, hogy szilárd dekarbonizációs partnerségeket kössenek vállalati ügyfeleikkel.

A 100 legtöbbet költő szervezet mintegy 12 milliárd dollárt költött belföldi és nemzetközi foglalásokra az Egyesült Államokban 2019-ben az Egyesült Államokban. Közülük 45 – ezek együttesen az üzleti légi utazásokra fordított kiadások mintegy felét teszik ki – nemcsak a szén-dioxid-mentesítést tette nyilvánossá. nyilatkozatokat, de kötelezettséget vállaltak a 2030-as vagy korábbi célévre is.

Ezek a szervezetek lelkesen keresnék a kibocsátásuk csökkentésének módjait, és valószínűleg fogékonyabbak lesznek arra, hogy dekarbonizációs megállapodásokat kössenek utazási társaságokkal. Annak érdekében, hogy segítsék az utazó szervezeteket nulla nettó céljaik elérésében, az utazási cégek bővíthetik a fenntarthatóságra összpontosító termék- és szolgáltatáskínálatukat. Például az autókölcsönző cégek arra ösztönözhetik az ügyfeleket, hogy fizessenek elektromos járművekért, míg a szállodák felárat kérhetnek az alacsony szén-dioxid-kibocsátású és fenntartható gyakorlatokat népszerűsítő vállalati csomagokért.

Az utazási társaságok más módszereket is kidolgozhatnának e szervezetek támogatására a nagyobb fenntarthatóság felé vezető úton. Ezek közé tartozhat foglalási platformok kialakítása, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy fenntarthatóbb döntéseket hozzanak a foglalások során, segítsék az alkalmazottakat kibocsátásuk nyomon követésében, és nagyobb átláthatóságot biztosítsanak a szervezetek számára a vállalati utazásokból származó szén-dioxid-kibocsátásuk pontos méréséhez.

A nettó nulla utazásra való áttérés felgyorsítása – Forrás: McKinsey & Company

Szüntesse meg a szabadidős utazók közötti „kimondás” szakadékot

A tanulmányok szerint a szabadidős utazók – akik az összes utazási bevétel 70 százalékát termelik – szintén támogatják a dekarbonizációt. 4 A McKinsey legutóbbi felmérése szerint az utazók 40 százaléka világszerte hajlandó legalább két százalékkal többet fizetni szén-dioxid-semleges repülőjegyekért.

A Skift legfrissebb fogyasztói felmérése azonban felfedte a „kimondás” hiányát; az utazók mindössze 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy valójában többet fizetett a fenntartható lehetőségekért, amikor utazik. 5 Számos oka van ennek a „kimondás” hiányának, többek között a fenntarthatósággal kapcsolatos egyértelmű információk hiánya, a fenntartható foglalási lehetőségek szűkössége és a magas költségkorlátok. Sok ügyfél küzd a versengő prioritások egyensúlyozásával is, amikor utazási szolgáltatást vagy terméket vásárol.

Az utazási társaságok áthidalhatják ezt a szakadékot, és segíthetik a fogyasztókat fenntarthatóbb lépések megválasztásában azáltal, hogy három eszközre összpontosítanak: fenntarthatóbb utazási termékeket és szolgáltatásokat kínálnak láthatóan a foglalási folyamaton belül, dekarbonizációs információkat mutatnak be meggyőző módon az ügyfelek bevonására és rezonanciára, valamint viselkedési módszereket alkalmaznak. tudományos technikák, amelyek arra ösztönzik a szabadidős utazókat, hogy fenntartható vásárlási döntéseket hozzanak (például először a legkörnyezetbarátabb lehetőségek aktív népszerűsítésével).

Módszeres megközelítésre van szükség ezeknek a kezdeményezéseknek a végrehajtásához, miközben a foglalási út zökkenőmentesen marad az ügyfél számára. Digitális képességekkel, fogyasztói betekintésekkel és fenntarthatósági szakértelemmel felvértezett, dedikált munkacsoportot lehetne felállítani, hogy teszteljék és finomítsák ezeket a változtatásokat kisebb mintacsoportok számára minden ügyfélszegmensben, mielőtt a bevezetést kibővítenék.

Építsen új, fenntartható utazási lehetőségeket a jövő számára

Ahelyett, hogy a nettó nulla felé való átmenet legújabb fejleményeire reagálna, az utazási szektor proaktív erő lehet, és úttörő szerepet tölthet be a fenntartható termékek és szolgáltatások terén. Ezzel nemcsak az iparág szén-dioxid-kibocsátását csökkenti, hanem lehetővé teszi az egyes utazási társaságok számára is, hogy új bevételi forrásokat teremtsenek, amelyeket más zöld üzleti lehetőségekre fordíthatnak.

Ahányféle utazási társaság létezik, annyi lehetőség van. Egy légitársaság fontolóra veheti, hogy aktívabb szerepet játsszon a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) értékláncában, például termelőüzemekbe való befektetéssel az alternatív üzemanyagok kínálatának növelése érdekében, vagy zöld légitársaság indításával, amely kisebb alternatív hajtású repülőgépeket telepít. A szálloda- és szállástársaságok zöld szállodákat vagy márkákat indíthatnak a legújabb tervezési megközelítések és zöld technológiák alkalmazásával. A nagyobb és megalapozottabb utazási irodák és foglalási platformok szabványosított környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) mérési szolgáltatásokat nyújthatnak olyan kisebb utazási cégeknek, amelyek nem rendelkeznek ilyen képességekkel vagy a zöld utazásra összpontosító márkákkal. Végül, a hitelkártya-társaságok együttműködhetnének légitársaságokkal és szállodákkal, hogy az ügyfeleknek konszolidált képet nyújtsanak az utazási szolgáltatók kibocsátásairól, és további jutalmakat biztosítsanak számukra, ha fenntarthatóbb lehetőségeket választanak.

Ezeknek az új vállalkozásoknak az elindítása valószínűleg megköveteli a vállalatoktól, hogy speciális kezdeményezéseket hozzanak létre a jelenlegi üzletágon kívül. Az őket vezető csapatokat fel kell hatalmazni arra, hogy kísérletezzenek, és tanuljanak azokból a rövid iterációkból és pilotokból anélkül, hogy nyomást gyakorolnának arra, hogy azonnal nyereségesek legyenek. Szerencsére a zöld üzletépítési elveket alkalmazó utazási társaságok első példái ígéretes eredményeket mutatnak, amelyek utat nyithatnak mások számára, hogy kövessék példájukat.

A teljes jelentés azzal zárul, hogy egy ellenőrző listát kínál az utazási cégeknek, amelyek nyomon követhetik felkészültségüket mind a négy stratégiában, és maximalizálják esélyeiket a sikeres – és nyereséges – utazásra a nettó nullára. A most cselekvő vállalatok versenyelőnyre tehetnek szert társaikkal szemben, míg azok, akik ácsorognak és várnak, azt tapasztalhatják, hogy az értékajánlatuk erodálódik, ahogy lemaradnak.

JELENTÉS LETÖLTÉSE

A McKinsey & Company-ról

A McKinsey & Company egy globális vezetési tanácsadó cég. Megbízható tanácsadói vagyunk a világ vezető vállalkozásainak, kormányainak és intézményeinek. A magán-, állami és szociális szektor vezető szervezeteivel dolgozunk együtt. Méretünk, hatókörünk és tudásunk lehetővé teszi számunkra, hogy olyan problémákat kezeljünk, amelyeket senki más nem tud. Mély funkcionális és iparági szakértelemmel, valamint széles földrajzi kiterjedéssel rendelkezünk. Szenvedélyesen vállaljuk azokat a hatalmas kihívásokat, amelyek fontosak ügyfeleink és gyakran a világ számára is. Ügyfeleinkkel ugyanúgy dolgozunk, mint kollégáinkkal. Minden szinten és minden lehetőségnél fejlesztjük képességeiket és vezetői készségeiket. Ezt azért tesszük, hogy elősegítsük a belső támogatás kiépítését, a valós problémák elérését és a gyakorlati ajánlások elérését. Kiemeljük az ügyfelek azon képességeit, hogy teljes mértékben részt vegyenek a folyamatban, és vezessék a folyamatban lévő munkát.

Forrás megtekintése



Forrás: ITT