Oldal kiválasztása


Hétköznap többféle megoldás is létezik a problémára. Fontos, hogy jól megtervezett széket szerezzünk be, de érdemes kipróbálni speciális eszközöket, ergonomikus párnát, gimnasztikai labdát is. Nagyon fontos az is, hogy óránként egyszer mozgassa meg a testét, ellazítsa az izmokat. Nem mindenkinek van lehetősége szervezett sportolásra, de legalább fél óra intenzív testmozgásra mindenkinek szüksége van minden nap, életkortól és aktivitási szinttől függetlenül, iktassuk be a napi rutinba. Napjainkban a korszerű módszerek, gerincerősítő kezelések segítenek a fürdők, gyógyfürdőkomplexumok problémáinak kezelésében és megelőzésében. Ezek közül ajánlunk néhányat:

1. Az egyik legrégebbi és legismertebb megoldás a súlyfürdő, amely egy víz alatti vontatási eljárás. A módszert Moll Károly hévízi magyar orvos dolgozta ki 1953-ban. A súlyfürdővel a meleg vízben lehet ellazítani az izmokat, ilyenkor a gerinc megnyúlik, és ennek hatására a porc visszahúzódik. , amit a testet érő hidrosztatikus nyomás is elősegít. A meleg vízben érezhető kellemes érzésnek köszönhetően a kezelés hatékonysága jelentősen megnő, mivel az izmok ellazulnak.

2. A legtöbb wellness központban és gyógyfürdőben használható gerinctorna a has-, a hát- és a farizmokat erősítő, nyújtó gyakorlatokat foglal magában. A gerinc az emberi támogatás és egészség pillére. Fontos szerepet játszik a fej és a felső végtagok tartásában, állásban, járásban és teherhordásban. Ehhez kapcsolódik a gyógytorna, ahol szakképzett gyógytornász ellazító, nyújtó, izomerősítő gyakorlatokat tanít, illetve tanácsokkal látja el az érintetteket a mindennapi életben. Ilyen mozgásformák: a medence- és csípőizmok erősítése, nyújtása, a hátizmokat és a hasizmokat erősítő gyakorlatok precíz megtanulása.

3. Az Aquafitness az aerobik és a fitnesz gyakorlatokat vízben való mozgással ötvözi. A víz felhajtóerejének köszönhetően nem nehezedik annyira a gerincre, így előnyösek a gyakorlatok. Különösen előnyös az ízületi gyulladásos betegek számára, mert az ízületeket nem terheli meg a test teljes súlya. A vízben lévő nyomás hatására az erek kitágulnak, így a szív is több oxigént kap, ami megkönnyíti a légzést. A testmozgás olyan idős emberek számára is alkalmas, akik az ízületi problémákon kívül más egészségügyi problémákkal is küzdenek, mint például csontritkulás vagy gerincfájdalom.

4. A McKenzie módszer – amelyet Robin McKenzie új-zélandi gyógytornász fejlesztett ki az 50-es években – világszerte elismert és elterjedt módszer a különböző eredetű gerincproblémák, különösen a gerincsérv (porckorongsérv) kezelésére. A McKenzie módszerrel végzett vizsgálat során a McKenzie terapeuta speciális testhelyzeteket, mozdulatokat ismétel meg a pácienssel, és a fájdalom változásából következtet a betegség kiváltó okára. Ez alapján egyénre szabott McKenzie kezelési programot állít össze, amely néhány egyszerű, otthon vagy munkahelyen is könnyen elvégezhető mozdulatból áll. Aktív gyakorlatokkal a páciens maga is csillapíthatja fájdalmát, így hatással lehet a probléma kimenetelére, és enyhítheti az esetlegesen visszatérő fájdalmakat.

5. A Spineliner hátfájás és gerincproblémák vizsgálatára és kezelésére, valamint az izom-ízületi rendszer számítógépes elemzésére és kezelésére alkalmas mechanoterápiás készülék. A modern „csontkovács” berendezés analitikai funkciója lehetővé teszi a gerinccsigolya csigolyánkénti vizsgálatát. A kezelés hatékony segítséget nyújt az ülőmunkát végzőknek, javítja a tartást, növeli a test és a lélek terhelhetőségét. Maga a SpineLiner egy számítógéphez csatlakoztatott fej/kalapács érzékelő érzékelővel. A processzor által vezérelt kalapács pontosan szabályozott erősségű és frekvenciájú ütéseket ad a vizsgált területre. A szoftver érzékeli a szövetekről visszaverődő hullámokat, és felméri az adott gerincszakasz, szegmens állapotát.





Cikk forrása