Oldal kiválasztása


Sportolók és orvosok egybehangzó véleménye szerint a masszázs csökkenti a gyulladást, serkenti a vérkeringést és csökkenti az izomfeszültséget: enyhülnek a fájdalmaink, érezhetően regenerálódnak az izmaink. Nemrég egy tanulmány is bebizonyította, hogy a professzionális masszázs a legjobb megoldás az izomfájdalmakra.


Nem volt könnyű jelentkezőket találni a kísérletre, hiszen továbbra is elfogadható, hogy a résztvevő alanyoknak nagyon kemény edzéstervet kellett végrehajtaniuk, de bizonyára nehéz volt rávenni az embereket, hogy mintát adjanak a lábizmok szövetéből. utólagos elemzéshez. E kellemetlenség ellenére a kutatóknak sikerült 11 fiatal férfit találniuk, akikkel együtt nekivágtak a kísérletnek.

A fájdalom sokkal gyorsabban elmúlik egy masszázzsal

Az első vizit alkalmával kipihent lábakon vizsgálták az izmokat, a második alkalommal szobakerékpáron kellett tornázniuk, amíg teljesen el nem fáradtak. Ezt követően az egyik lábát 10 percig masszíroztuk, a másikat pedig hagytuk magától regenerálódni. Ezt követően a kutatók megvizsgálták a masszírozott és nem masszírozott lábakból vett mintákat, hogy pontosan meghatározzák, milyen hatással volt a masszőr munkája. Arra a tudományos következtetésre jutottak, hogy a masszázs csökkenti a szervezet citokintermelését. Kifejtették azt is, hogy a cikotin egy cukortartalmú fehérje, amely a sejtek közötti kommunikáció mellett a gyulladásos folyamatok kialakulásában is szerepet játszik, ami kulcsfontosságú a gyulladás kialakulásában. Úgy tűnik, hogy a masszázs megakadályozza a gyulladások megjelenését, így segíti az izmokat a nagyobb igénybevételhez való alkalmazkodásban.

A szakértelem fontos

A masszázs tehát hatékony kezelés a kemény edzés utáni fájdalmas izomfájdalmakra, de érdemes szakember segítségét kérni, legalább az első néhány alkalommal. Fontos, hogy a masszázs megfelelő helyen és intenzitással érje el túlterhelt izmainkat, mert a rosszul végzett „gyúrás” többet árt, mint használ. Természetesen megpillanthatod, tanácsot kérhetsz és később önállóan masszírozhatod is a fájó testrészt, de biztos csak szakember munkájában lehetsz.

A professzionális sportmasszázs segít eltávolítani izmainkból a felgyülemlett tejsavat, ehhez pedig csak nagy mennyiségű folyadékot kell innunk. Izmaink regenerálódásához azonban érdemes minden edzés előtt ismételt masszázzsal terhelhetőbbé, rugalmasabbá, ellenállóbbá tenni izmainkat. A sportmasszázs csökkenti az izomduzzanatot is; felgyorsítja a sportsérülések gyógyulását és a sérülések utáni regenerációt; megszünteti az izomgörcsöket; enyhíti a merev izmok által okozott fájdalmat; nyugtató hatású, segít megszüntetni a fáradtságot és a kimerültséget.

Nyújtás, szauna, folyadékbevitel és újrakezdés

A legfontosabb: fájdalom ide vagy oda, ne kíméld magad csak az izomláz megelőzése érdekében, ami alapvetően pozitív jele annak, hogy szervezetünk fejlődik, formálódik. Az izomláz okozta fájdalmak kezelhetők, a fent említett masszázson kívül fontos a pihenés edzés vagy masszázs, nyújtás, forró fürdő és bőséges folyadékivás után. Hasznos lehet a szauna vagy az infrakabin használata is, és nem kíméljük meg magunkat a fájdalmas „másnaptól”. Még ha fájnak és feszültek is az izmaink, mozogjunk sokat, de ügyeljünk arra, hogy izmaink csak alapos bemelegítés és fokozatos terhelés után érjék el csúcspontjukat.

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel és fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra…





Cikk forrása