Oldal kiválasztása


Promise McEntire egyetemi hallgató tanulmányai egy részét Burkina Fasóban végezte. A kép jóvoltából: Promise McEntire

A Michigani Egyetem végzős hallgatója, Promise McEntire a 2020-21-es tanévet Nyugat-Afrikában töltötte. Doktoranduszként Burkina Fasóban volt, ahol a kultúratermelők szerepét kutatta az ország kulturális identitásának tárgyalásában a globalizáció kontextusában.

A koronavírus gyors terjedése, amely megzavarta a külföldi oktatást abban a téli félévben, szinte teljesen megzavarta tanulmányi tervét. McEntire azonban biztonságban érezte magát, és gyorsan cselekedett. Elkészítette a Biztonsági utazási tervet, amelyet az egyetem hozott létre, hogy garantálja a külföldön tanuló hallgatók biztonságát és jólétét, és betartotta az összes protokollt.

Ígérd meg McEntire-nek
Ígérd meg McEntire-nek

„Tudtam, hogy ha elmegyek, nem fogok tudni olyan hamar visszajönni és befejezni a kutatást” – mondta McEntire. „Az első év, amit a terepen töltöttem, nagyon nehéz volt. Sokáig tartott, mire ráéreztem a dolgokra, és minden kezdett jól menni. Szóval, amikor a COVID beütött, úgy éreztem, maradnom kell. Biztonságban éreztem magam, hogy maradhatok.”

McEntire az U-M azon 140 amerikai diákja közé tartozik, akik 2020 és 2021 között külföldi oktatási programokban vettek részt tanulmányi kreditért. A jelentési ciklusból származó adatok dokumentálják a COVID-19 világjárvány teljes hatását az Egyesült Államok külföldi tanulmányaira: ez a legfrissebb teljes statisztikákkal rendelkező tanév, a New York-i Institute of International Education éves Open Doors jelentése szerint. alapú nonprofit. Országos viszonylatban 14 549 amerikai diák tanult külföldön 2020 és 2021 között, ami meredek csökkenés a 2018 és 2019 közötti 347 099 amerikai diákhoz képest.

Ez a szám a világjárvány hatását szemlélteti, mivel éles ellentétben áll az U-M tipikus utazási mennyiségével, amely szerint több mint 3000 diák utazik tanulmányi kreditért (pl. 2018–2019). Az egyetem által bevezetett költségvetési megszorítások és a számos ország határán bekövetkezett bezárások oda vezettek, hogy az egyetem lehetővé tette a nélkülözhetetlen utazásokat a hallgatói kutatók számára, akiknek előrehaladása időérzékeny volt. A 2019-20-as tanévben 1547 hallgató vett részt külföldi tanulmányi programban, a járvány előtt, 2018-19-ben pedig 3429 hallgató.

Valeria Bertacco.  A kép forrása: Fernanda Pires, Michigan News
Valeria Bertacco. A kép forrása: Fernanda Pires, Michigan News

„A 2020-21-es tanév kihívásokkal teli volt a nemzetközi oktatás területén. A Michigani Egyetem meredek csökkenést figyelt meg a külföldi tanulmányok volumenében az előző évekhez képest, hasonlóan a legtöbb amerikai és nemzetközi intézményhez” – mondta Valeria Bertacco, az UM elkötelezett tanulásért felelős préposthelyettese. „Ez alatt az idő alatt számos virtuális élmény kialakításában dolgoztak kreatívan kollégáink, amelyek lehetővé tették a hallgatók számára, hogy távolról tanulva és közben elsajátítsák azokat a készségeket, amelyeket jellemzően külföldi utazások során sajátítanak el. Hálás vagyok az UM Travel Safety csapatának kiváló munkájáért, amellyel az év során többször módosították utazási szabályzatainkat a globális határok dinamikájának és a vakcinák elérhetőségének megfelelően, hogy az utazók a lehető leghamarabb és a lehető legbiztonságosabban szerezhessék meg tapasztalataikat. .”

Patrick Morgan, az U-M nemzetközi biztonsági igazgatója elmondta, hogy az utazási környezet abban a tanévben tele volt kihívásokkal. A legtöbb ország nem engedélyezte a nemzetközi utazók belépését, és ezek közül sokan megkövetelték az utazóktól, hogy érkezésükkor két hétig vagy tovább karanténba helyezzék magukat.

„Ez egy olyan időszak volt, amikor a COVID-19 elleni védőoltás elérhetővé vált, és a diákok nem kapták meg azt a védelmet a súlyos betegségek ellen, mint a vakcina” – mondta Morgan. „A diákjaink jóléte miatti aggodalmak miatt, és szem előtt tartva ezeket a kihívásokat, az egyetem a 2020–21-es tanévben felfüggesztette a nem feltétlenül szükséges utazásokat.”

Az év nagy részében csak olyan végzős hallgatók utazhattak, mint McEntire, csak alapvető okokból.

„Egyetemünk komolyan veszi a kutatást, és nagyon hálás vagyok, hogy megtarthattam terepmunkámat Burkina Fasóban” – mondta. „Drámai javulást láttam a kapcsolataimban, ami jobb minőségű kutatáshoz vezetett. Az emberek sokkal jobban bíztak bennem, amiért maradok a járvány alatt. Ennek eredményeként készségesebben segítettek a kutatásomban.”

További adatok

Az Egyesült Államok külügyminisztériuma megbízásából készült Open Doors jelentés az Egyesült Államokban folytatott külföldi oktatás teljes összeírása, de nem tartalmazza a tengerentúlra utazott egyetemi hallgatók teljes számát. A jelentés nem tartalmazza azokat a diákokat, akik nem amerikai állampolgárok, és akik külföldre mennek, hogy nem kreditet szerezzenek.

Ha ezeket a diákokat hozzáadjuk a külföldi oktatás teljes számához, az UM-nak 480 tengerentúli utazója volt 2020-21-ben – 340 diákkal több, mint az Open Doors jelentésben szereplő. Ezek a hallgatók 542 utazáson vettek részt, ami azt jelzi, hogy több egyetemi hallgató egynél több nemzetközi tapasztalatot szerzett.

Az UM hallgatói 77 országba utaztak ebben az időszakban. Az első három célpont Kína, Dél-Korea és Costa Rica volt.

Naomi Rosen Tel Avivban, Izraelben.  Kép jóvoltából: Személyes archívum
Naomi Rosen Tel Avivban, Izraelben. Kép jóvoltából: Személyes archívum

A nemzetközi tanulmányokkal és történelemmel foglalkozó Naomi Rosen Izraelt választotta egy, a világjárvány idején különösen fontos téma tanulmányozására: a mentális egészségügyi válságra. 2021 nyarán Tel-Avivba utazott szakmai gyakorlatra a TARA-nál – egy stratégiai tanácsadó cégnél, amely nonprofit szervezeteket és civil szervezeteket párosít a megfelelő kormányzati minisztériumokkal, hogy segítse ezeket a szervezeteket céljaik elérésében és problémáik megoldásában. Gyakornokként kutatásokat végzett és esszéket írt az általa gyűjtött adatok összegzésére és összeállítására, amellett, hogy kulcsfontosságú ügyfelekkel találkozott.

„Tapasztalataim nagy hatással voltak karrierem és oktatási céljaim kialakítására” – mondta Rosen. „Most jobban érdekelnek a globális egészségügyi problémák, és még jobban motivál, hogy folyékonyan beszéljek héberül és arabul is. Kutattam a mentálhigiénés erőforrások és szolgáltatások helyzetét más országokban, hogy összehasonlítsam helyzetüket Izraellel. Olyan munkakörbe kerültem, amely egyébként nem érdekelt különösebben, és nagymértékben fejlesztettem a héber nyelvtudásomat.”

Visszatérni a pályára

Bertacco hozzátette, hogy a külföldi tanulmányok iránti hallgatói kereslet mostanra visszatért a pandémia előtti szintre, sőt egyes esetekben meg is haladja, ami reménykedik a jövőt illetően.

„Folyamatosan azon dolgozunk, hogy javítsuk biztonsági protokolljainkat és frissítsük utazási politikánkat, és amint az UM Nemzetközi Utazásbiztonsági Bizottsága biztonságosnak ítélte, megnyitjuk az utazást a nemzetközi úti célok felé” – mondta. „Ennek eredményeként 2021-22-ben közel 3000 diák vett részt egy nemzetközi tapasztalaton, a 2023-as jelentkezések száma pedig folyamatosan emelkedik. Nem is tudnék jobban izgatni a nemzetközi tapasztalatok erőteljes fellendülése miatt diákjaink számára. Ezeken a nagy hatású tapasztalatokon keresztül a diákok új kultúrákba merülnek el, új perspektívákat tanulnak, értékes készségeket fejlesztenek ki, és bővítik világképüket.”