Oldal kiválasztása


Az Expedia csoport 2023-ban átfogó képet mutatott be a márkái és a tágabb értelemben vett utazási ágazat utazási trendjeiről.

Az Expedia, a Hotels.com és a Vrbo adatai szerint, valamint 17 ország iparági szakemberei szerint az utazók 40 százalékát a streamelt filmek és tévéműsorok inspirálták, további 31 százalékukat pedig a közösségi média.

HIRDETŐ

Most felkapott

Az Egyesült Államokban az utazók 68 százaléka fontolgatta egy úti cél meglátogatását, miután azt egy műsorban vagy filmben látta, 61 százalékuk pedig követte és lefoglalta az utazást. Az utazási korlátozások feloldásával a legtöbb olyan úti cél a legjelentősebb növekedést tapasztalta, ahol a művészeti és kulturális ünnepségek ismét lendületben vannak.

Az utazók pénzt akarnak megtakarítani, az amerikaiak 32 százaléka nyilatkozott úgy, hogy minden korábbinál jobban aggódik az érték miatt, és a háromcsillagos szállodák iránti érdeklődés világszerte 20 százalékkal nő. 2023-ban az adatok azt mutatják, hogy az Egyesült Államokban utazók 40 százaléka 1-3 csillagos szállodákban szeretne megszállni, 34 százalékuk pedig olyan nyaralást tervez, amely hozzáadott értéket tartalmaz, például ingyenes parkolást vagy reggelit.

Ezenkívül 43 százalékuk főz a költségek csökkentésére.

„Ha együtt nézzük az Expedia, a Hotels.com és a Vrbo adatait, részletes és robusztus képet látunk a 2023-as utazásokról” – mondta Jon Gieselman, az Expedia Brands elnöke.

„Látjuk a kulturális fővárosokba tett kirándulások felfutását, a wellness-elvonulások iránti érdeklődés új hullámát, valamint a strandokon és hegyeken túlmenően a kültéri célpontok iránti kereslet megugrását, ami nem egy új normális, hanem az emberek, akik váratlan trendekre ágaznak fel, amit mi” „nem normálisnak” nevezzük” – folytatta Gieselman.

A Hotels.com szerint az amerikaiak 53 százaléka szeretne wellness pihenni, de a hagyományos elvonulások miatti unalomra hivatkozik, és valami izgalmasabbat szeretne megtapasztalni 2023-ban. A millenniumi évek a legfőbb mozgatórugói, mivel a 25-34 évesek 60 százaléka alternatív wellness kiruccanások.

2021 szeptemberétől 2022 augusztusáig több mint 30 százalékkal nőtt a Vrbo otthonok iránti kereslet az Egyesült Államok nyugati desztinációiban, mivel az utazók igyekeznek újra kapcsolatba lépni a természettel. Ráadásul az utazók 42 százaléka ihletet merít a szabadtéri úti célokon és a lenyűgöző tájakon.


A legfrissebb utazási hírekért, frissítésekért és ajánlatokért feltétlenül iratkozzon fel a napilapra TravelPulse hírlevél itt.