Oldal kiválasztása


  • A globális utazók több mint kétharmada 2022 decembere és 2023 februárja között tervez utazást
  • Tízből 9-en ugyanannyit vagy többet utaznak az előző év azonos időszakához képest
  • A fogyasztók az utazási kiadások szintjén maradnak ebben a szezonban, több mint fele (52%) tervez többet költeni utazásaira a tavalyi évhez képest

NEEDHAM, mise. Tripadvisor®A világ legnagyobb utazási tanácsadási platformja, a mai napon kiadja legújabb szezonális utazási indexét, amely a 2022 decemberétől 2023 februárjáig tartó utazási igények és minták előzetesét és kilátásait nyújtja.

Áttekintés

Világviszonylatban az utazási vágy nem mutat csillapodás jelét, a válaszadók több mint kétharmada (67%) tervezi az utazást a következő szezonban (12/1/22-2/28/23 között), és többségük (82) %) 1-2 utazás tervezése. 10-ből csaknem 9 válaszadó (89%) ugyanannyit vagy többet fog utazni, mint tavaly, ez a szám az Egyesült Államokban a legmagasabb (93%) és a legalacsonyabb az Egyesült Királyságban (86%).

Az inflációs nyomás világszerte továbbra is hatással van a fogyasztói költekezési szokásokra, a felmérés válaszadóinak csaknem kétharmada (62%) változtatott utazási tervein a megélhetési költségek emelkedése miatt, ami összhangban van a korábbi szezonális utazási indexek viselkedésével 2022 utolsó két negyedévében. Körülbelül harmada (32%) valószínűleg a korábban tervezettnél kevesebbet vagy rövidebb ideig utazik majd, míg hasonló sokan (30%) terveznek közelebb nyaralni otthonához, mint korábban tervezték. A növekvő energiaköltségek az utazási szokásokat is befolyásolják, bár valamivel kevésbé, mint a megélhetési költségek növekedése.

Míg a megfizethetőség ma már majdnem kétszer olyan fontos, mint más tényezők az utazás megtervezésekor, az utazók továbbra is fenntartják az utazási kiadásokat ebben a szezonban, több mint harmada (36%) pedig körülbelül ugyanannyit tervez utazásra költeni, mint tavaly, és több mint fele (52%) ) többet költenek.

A globális utazók többsége (57%) belföldi utazást tervez az elkövetkező szezonban, azonban a nemzetközi utazások iránti hajlandóság nőtt (40%-ról 43%-ra) az előző szezonális utazási indexhez képest. Mivel az északi féltekén a tél a láthatáron, a legnépszerűbb globális úti célok között olyan nagy globális városok találhatók, mint Párizs, London és New York, valamint a téli napfény kedvencei, mint Cancun, Dubai és Punta Cana.

Az előző szezonális utazási indexhez (+7%) képest különösen az ausztrálok hajlamosabbak a nemzetközi utazásokra. Ennek oka lehet a szezonalitás és az ausztrál utazókra vonatkozó COVID-19-korlátozások közelmúltbeli csökkentése. Az amerikai válaszadók az előző Indexhez képest is magasabb külföldi utazási hajlandóságot mutatnak (+3%).

Nem meglepő módon a tíz leggyorsabban növekvő globális desztináció (amelyek a legnagyobb növekedést mutatták éves szinten) mind ázsiai-csendes-óceáni országokban találhatók, amelyek közül sok újra megnyílt a nemzetközi utazók előtt, vagy enyhített a korlátozásokon az elmúlt 12 hónapban.

A globális inflációval összefüggő növekvő költségek ellenére az utazók étvágya semmi jelét nem mutatja a lassulásnak, ahogy a téli hónapok felé tartunk az északi féltekén. Ahogy folytatjuk a világjárványt követő felépülési pályánkat, pozitív jeleket is látunk az utazói szándékkal kapcsolatos adatokkal, amelyek erős keresletet mutatnak a hosszú távú és nemzetközi utazások iránt. Alice Jong, a Tripadvisor kutatási és betekintési részlegének vezető elemzője, média

A következő hangulatfelmérés és a Tripadvisor platform mérőszámai globális áttekintést nyújtanak az utazói keresletről, a szezonális viselkedési adatok piacok szerinti bontásban.

Szezonális utazási index (december 22. és február 23.)

Az utazás jellemzői

Világszerte a válaszadók több mint kétharmada (67%) tervezi az utazást a következő szezonban, 2022 decembere és 2023 februárja között.

  • USA: 59%
  • Egyesült Királyság: 60%
  • AUS: 71%
  • JP: 53%
  • SG: 84%

Ezek közül a legtöbben 1-2 utazást terveznek, és az amerikai válaszadók több mint hat vagy több utazást indexelnek.

Világszerte a válaszadók csaknem fele (45%) többet tervez utazni a következő szezonban, mint tavaly.

  • USA: 53%
  • Egyesült Királyság: 47%
  • AUS: 50
  • JP: 33%
  • SG: 62%

A többség (57%) belföldi utazást tervez. Az előző szezonális utazási indexhez (+7) képest különösen az ausztrálok hajlamosabbak a nemzetközi utazásokra.

  • USA: belföldi (78%), nemzetközi (22%)
  • Egyesült Királyság: belföldi (50%), nemzetközi (50%)
  • AUS: belföldi (72%), nemzetközi (28%)
  • JP: belföldi (93%), nemzetközi (7%)
  • SG: belföldi (11%), nemzetközi (89%)

A legtöbben (68%) olyan helyre terveznek visszatérni, ahol korábban jártak.

  • USA: 73%
  • Egyesült Királyság: 67%
  • AUS: 70%
  • JP: 67%
  • SG: 66%

Traveller Spend

Világszerte az utazók több mint fele (52%) tervez többet költeni utazására a következő szezonban az előző év azonos időszakához képest.

  • USA: 58%
  • Egyesült Királyság: 43%
  • AUS: 47%
  • JP: 38%
  • SG: 61%

A globális válaszadók csaknem kétharmada (62%) tervezi utazási szokásainak megváltoztatását a megélhetési költségek emelkedése miatt, összhangban a korábbi szezonális utazási indexekkel.

  • USA: 61% (39% kevesebbet fog utazni/rövidebb ideig, 22% otthonához közelebb nyaral)
  • Egyesült Királyság: 62% (31% kevesebbet fog utazni/rövidebb ideig, 31% otthonához közelebb nyaral)
  • AUS: 61% (32% kevesebbet utazik/rövidebb ideig, 29% otthonához közelebb nyaral)
  • JP: 42% (16% kevesebbet utazik/rövidebb ideig, 26% otthonához közelebb nyaral)
  • SG: 72% (36% kevesebbet fog utazni/rövidebb ideig, 36% otthonához közelebb nyaral)

Az emelkedő energiaköltségek szintén hatással lesznek a közelgő utazási szokásokra, bár valamivel kevésbé, mint a megélhetési költségek emelkedése. A japán fogyasztók kisebb valószínűséggel tartoznak ebbe a táborba, mivel 52%-uk tervezi, hogy a növekvő energiaköltségek ellenére a tervek szerint utazik.

  • USA: 55%
  • Egyesült Királyság: 55%
  • AUS: 55%
  • JP: 36%
  • SG: 67%

A költség/megfizethetőség (66%) közel kétszer olyan fontos a válaszadók számára, mint más tényezők, mint például az utazás hossza (36%) és az utazás típusa (32%) a nyaralás tervezésekor, összhangban az előzetes adatokkal.

  • USA: Költség/megfizethetőség (62%), utazás hossza (41%), utazás típusa (35%)
  • Egyesült Királyság: Költség/megfizethetőség (71%), utazás hossza (40%), utazás típusa (36%)
  • AUS: Költség/megfizethetőség (70%), utazás hossza (44%), utazás típusa (32%)
  • JP: Költség/megfizethetőség (73%), utazás hossza (26%), utazás típusa (37%)
  • SG: Költség/megfizethetőség (59%), utazás hossza (32%), utazás típusa (16%)

Legnépszerűbb úti célok – 2022 decemberétől 2023 februárjáig

Globális

  • A keresés dátumai a Tripadvisoron 2022 októberéig
  • Utazási dátumok keresve a Tripadvisoron december 1. és február 28. között
Forrás: TripAdvisor

Egyesült Államok

Forrás: TripAdvisor

Egyesült Királyság

  • A keresés dátumai a Tripadvisoron 2022 októberéig
  • Utazási dátumok keresve a Tripadvisoron december 1. és február 28. között
Forrás: TripAdvisor

Ausztrália

  • A keresés dátumai a Tripadvisoron 2022 októberéig
  • Utazási dátumok keresve a Tripadvisoron december 1. és február 28. között
Forrás: TripAdvisor

Japán

  • A keresés dátumai a Tripadvisoron 2022 októberéig
  • Utazási dátumok keresve a Tripadvisoron december 1. és február 28. között
Forrás: TripAdvisor

Szingapúr

  • A keresés dátumai a Tripadvisoron 2022 októberéig
  • Utazási dátumok keresve a Tripadvisoron december 1. és február 28. között
Forrás: TripAdvisor

A legnépszerűbb nap és hét országonkénti utazáshoz – 2022 decemberétől 2023 februárjáig

  • A keresés dátumai a Tripadvisoron 2022 októberéig
  • Utazási dátumok keresve a Tripadvisoron december 1. és február 28. között
Forrás: TripAdvisor

Módszertan

A jelen kiadásban idézett adatokat két kulcsfontosságú forrásból gyűjtöttük össze és elemeztük:

A Tripadvisor fogyasztói hangulatfelmérés több mint 2100 fogyasztó részvételével végzett online felmérés adatain alapul, a Qualtrics-szel együttműködve, amelyet 2022. szeptember 22. és 22. 10. között végeztek el hat országban – Egyesült Államokban, Egyesült Királyságban, Olaszországban, Ausztráliában és Szingapúrban. és Japán.

Az egyesült államokbeli, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Japánban és Szingapúrban tartózkodó utazók által 2022. december 1. és 2023. február 28. között végzett utazásokra vonatkozó, 2022. október hónapban gyűjtött, a Tripadvisor platform belső forgalmi adataiból származó webhelyviselkedési adatok. .

Szerzői

Ezt a jelentést a Tripadvisor kutatási (Alice Jong) és kommunikációs csapatai (Duncan Skehens) állította össze a Qualtrics Research által végzett felmérés eredményeivel együttműködve.

A Tripadvisorról

A Tripadvisor, a világ legnagyobb utazási útmutató platformja* minden hónapban emberek százmillióinak** segít abban, hogy jobb utazókká váljanak, a tervezéstől a foglaláson át egészen az utazásig. Az utazók szerte a világon a Tripadvisor webhelyet és alkalmazást használják arra, hogy megtudják, hol szálljanak meg, mit tegyenek és hol étkezzék az ott tartózkodók útmutatásai alapján. A közel 8 millió vállalkozás több mint 1 milliárd véleményével és véleményével az utazók a Tripadvisorhoz fordulnak, hogy szállásajánlatokat találjanak, élményeket foglaljanak, asztalt foglaljanak finom éttermekben, és nagyszerű helyeket fedezzenek fel a közelben. 43 piacon és 22 nyelven elérhető utazási tanácsadó cégként a Tripadvisor megkönnyíti a tervezést, az utazás típusától függetlenül.

A Tripadvisor, Inc. (NASDAQ: TRIP) leányvállalatai utazási médiamárkák és üzletek portfólióját birtokolják és üzemeltetik, különféle webhelyeken és alkalmazásokban, köztük a következő webhelyeken:

www.bokun.io, www.cruisecritic.com, www.flipkey.com, www.thefork.com, www.helloreco.com, www.holidaylettings.co.uk, www.housetrip.com, www.jetsetter.com, www.niumba.com, www.seatguru.com, www.singleplatform.com, www.vacationhomerentals.comés www.viator.com.

* Forrás: HasonlóWeb, egyedi felhasználók havonta duplikálva, 2022. március
** Forrás: Tripadvisor belső naplófájlok

Casey Brogan