Oldal kiválasztása


A szerkesztő megjegyzése – Regisztráljon A világ feloldása, a CNN Travel heti hírlevele. Híreket kaphat a megnyíló úti célokról, inspirációt a jövőbeli kalandokhoz, valamint a repülés, az ételek és italok legfrissebb híreit, a szálláslehetőségeket és egyéb utazási fejleményeket.
(CNN) – Ha egy doboz fagyasztott Kobe marhahús krokettet rendel a Asahiyaegy családi kézben lévő hentesüzlet Takasago Cityben, Japán nyugat-japán Hyogo prefektúrájában, további 30 évnek kell eltelnie, mire megkapja megrendelését.

Ez nem elírás. Harminc. Évek.

Az 1926-ban alapított Asahiya a Hyogo prefektúrából származó hústermékeket – beleértve a kobei marhahúst is – évtizedekig árulta, majd a második világháborút követő években marhahúskrokettel került a polcra.

De csak a 2000-es évek elején vált szenzációvá ezek a rántott burgonya- és marhahúsgombócok az interneten, ami nevetségesen hosszú várakozási időt eredményezett a vásárlóknak.

Egy veszteséges üzleti ötlet

A hőn áhított “Extreme Croquettes” egyike az Asahiya-nál kapható négyféle Kobe marhahús krokettnek. Nem tud várni három évtizedet? Az üzlet Premier Kobe Marhakrokettjei jelenleg még kellemesebb négyéves várólistával rendelkeznek.

„1999-ben kezdtük el árulni termékeinket online vásárláson keresztül” – magyarázza Shigeru Nitta, az Asahiya harmadik generációs tulajdonosa. – Akkoriban az Extreme Croquettet kínáltuk próbaképpen.

Nitta, aki Hyogóban nőtt fel, fiatal kora óta járja apjával a helyi farmokat és marhahús-aukciókat.

Az üzletet 1994-ben vette át édesapjától, 30 évesen.

Miután néhány évig kísérletezett az e-kereskedelemmel, rájött, hogy a vásárlók tétováznak, hogy tetemes összeget fizessenek az online prime marhahúsért.

Shigeru Nitta az Asahiya harmadik generációs tulajdonosa.

Asahiya

Ekkor hozott egy merész döntést.

„Az Extreme kroketteket darabonként 270 JPY (1,8 USD) áron adtuk el… A benne lévő marhahús darabonként körülbelül 400 JPY (2,7 USD) ára” – mondja Nitta.

“Megfizethető és ízletes kroketteket készítettünk, amelyek bemutatják üzletünk koncepcióját, mint stratégiát, hogy a vásárlók élvezzék a krokettet, majd reménykedjenek abban, hogy az első próbálkozás után megvásárolják a kobei marhahúsunkat.”

A kezdeti pénzügyi veszteség korlátozása érdekében az Asahiya hetente csak 200 krokettet állított elő saját konyhájában, az üzletük mellett.

“Az általunk ismert emberek által tenyésztett marhahúst áruljuk. Üzletünkben csak a Hyogo prefektúrában termelt húsok kaphatók, legyen szó kobei marhahúsról, kobei sertéshúsról vagy Tajima csirkéről. Ez volt az üzlet stílusa, amióta tulajdonos lettem, – mondja Nitta.

Valójában Nitta nagyapja Szandába – egy másik híres Wagyu-tenyésztési területre Hyogoban – biciklivel, kézikocsival ment, hogy maga vegye fel a termést.

„Abban az időszakban az üzletünk kapcsolatban állt a helyi marhahústermelőkkel, így nem kellett a prefektúrán kívülről beszereznünk őket” – teszi hozzá Nitta.

A termelés fellendült, de a népszerűség nő

Az Extreme Croquettes olcsó árcédulája szembeszáll az alapanyagok minőségével. Minden nap frissen készülnek, tartósítószer nélkül. Az összetevők közé tartozik a három éves nőstény A5-ös besorolású kobe marhahús és egy helyi farmról származó burgonya.

Nitta azt mondja, hogy arra ösztönözte a farmot, hogy tehéntrágyát használjon a burgonya termesztésére. A burgonya szárát ezután a tehenek etetik, ami egy ciklust hoz létre.

Egyedülálló koncepciója végül felkeltette a helyiek és a média figyelmét. Amikor a 2000-es évek elején megjelent egy jelentés Asahiya krokettjeiről, népszerűségük az egekbe szökött.

“2016-ban leállítottuk az árusításukat, mert a várakozási idő több mint 14 év volt. A rendelések leállításán gondolkodtunk, de sok hívást kaptunk, hogy továbbra is kínáljuk őket” – mondja Nitta.

Az extrém krokettek három éves nőstény A5-ös rangú kobe marhahúsból készülnek.

Az extrém krokettek három éves nőstény A5-ös rangú kobe marhahúsból készülnek.

Asahiya

Asahiya 2017-ben újra felvette a megrendeléseket ezekre a krokettekre, de megemelte az árat.

“Akkoriban 500 JPY (3,4 USD)-540 JPY (3,7 USD) árat emeltünk fogyasztási adóval. A kobei marhahús exportjának kezdete óta azonban a marhahús ára megduplázódott, így a krokettgyártás hiánya nem változott” – mondja Nitta.

A termelést heti 200 krokettről napi 200 krokettre növelték.

“A valóságban az Extreme Croquettes sokkal népszerűbb lett, mint a többi termék” – kuncog Nitta, és nevet saját pénzvesztes üzleti ötletén.

“Halljuk, hogy több embert kellene felvennünk, és gyorsabban kellene krokettet készítenünk, de úgy gondolom, hogy nincs olyan bolttulajdonos, aki alkalmazottakat vesz fel, és többet termel, hogy nagyobb hiányt termeljen… Sajnálom, hogy várakozom. Én szeretnék krokettet készíteni. gyorsan, és a lehető leghamarabb küldje el őket, de ha megteszem, az üzlet csődbe megy.”

Szerencsére Nitta azt mondja, hogy a krokettet kipróbálók körülbelül fele a kobei marhahúst rendeli meg, tehát ez egy megalapozott marketingstratégia.

Nitta küldetése: Engedje, hogy több ember élvezze a Kobe marhahúst

Minden doboz Extreme krokett, amely öt darabot tartalmaz, 2700 JPY (18,40 USD) áron adható el.

Az üzlet rendszeresen hírlevelet küld a várakozó vásárlóknak, frissítve őket a legfrissebb szállítási becslésről.

Egy héttel a szállítási dátum előtt az üzlet még egyszer visszaigazolja a kiszállítást a türelmes vásárlókkal.

“Természetesen néhány ember megváltoztatta az e-mail címét. Ezeket az embereket közvetlenül felhívjuk, és közöljük velük a kézbesítés dátumát. Ők maguk módosíthatják a címüket a weboldalunkon keresztül, vagy amikor felhívjuk őket, értesíthetnek minket.” – mondja Nitta.

A manapság krokettet kapó vásárlók körülbelül 10 éve adták le rendeléseiket.

A veszteséges rendelések 30 éves listája megterhelő lehet, különösen mivel a kobei marhahús és a munkaerő ára folyamatosan emelkedik.

De valami fontosabb is arra ösztönözte Nittát, hogy folytassa.

kroketteket

Jelenleg ezekre a fagyasztott Extreme krokettekre körülbelül 30 év a várakozási idő.

Asahiya

“Amikor elkezdtem krokettet árulni az interneten, sok rendelést kaptam távoli, elszigetelt szigetekről. A legtöbben hallottak a kobei marhahúsról a tévében, de soha nem vették át, mert városokba kellett menniük, ha meg akarják próbálni. Rájöttem, hogy hogy olyan sokan voltak, akik soha nem ettek Kobe marhahúst.

“Ezért továbbra is kipróbáltam a krokettet, és még több rendelést kaptam Kobe marhahúsért, ha szeretik. Ezért kezdtem el először, így nem igazán érdekelt, hogy hiány van-e” – mondja. Nitta.

Az egyik legemlékezetesebb pillanat az volt, amikor rendelést kaptak egy daganatos betegtől, aki műtét előtt állt, miközben az Extreme Croquettesre várt.

“Hallottam, hogy a kroketteink motiválták a pácienst a műtétre. Ez lepett meg a legjobban” – mondja Nitta.

A beteg túlélte, és azóta több rendelést is feladott.

Nitta felhívta a pácienst, aki azt mondta neki: “Remélem, sokáig fogok élni a rák megismétlődése nélkül”, miután mintát vett a krokettjéből.

“Még mindig emlékszem rá. Meghatódtam a megjegyzéstől” – mondja Nitta.

Azzal, hogy többen élvezhetik a kobei marhahúst, reméli, hogy ezeknek a kroketteknek a hírneve elősegíti a helyi ipar népszerűsítését.

“Hálás vagyok. Azzal, hogy híressé válok, úgy gondolom, segíthetek az egész iparágnak, nem csak az üzletemnek, azzal, hogy felkeltettem az érdeklődést a kobei marhahús iránt. – nem csak az üzletemből – mondja Nitta.

Hogyan kóstoljunk most marhahús krokettet

Az Asahiyának most két helyszíne van: az eredeti üzletük Takasago Cityben és egy üzlet Kobe városában. Fagyasztott marhahús krokettjeit csak belföldre szállítják.

Bár az Asahiya elsősorban hentesként működik, Nitta szerint az utazók ellátogathatnak a kobei boltjukba, ahol kétféle fogyasztásra kész harapnivalót árulnak, a “Tor Road” és a “Kitanozaka” krokettet, amelyek a közeli utcákról kaptak nevet.

A “Kitanozaka” sovány marhahúst használ, és egyenként 360 JPY (2,5 dollár) az ára. A “Tor Road” rövid karajt és tokmányt használ, és 460 JPY (3,1 dollár) ára.

„A húst 40 napig, a burgonyát egy hónapig érleljük, hogy édesebb legyen” – mondja Nitta.

A jövőt illetően az 58 éves tulajdonos azt mondja, gondolkodnak a terjeszkedésen.

“Szeretnék egy kis helyet kialakítani, ahol az emberek étkezhetnek egy kicsit. A kobei üzletünk egy turisztikai célpont” – mondja. “De ha étterem lesz, a szomszédos éttermeink bosszankodhatnak, mert nekik is szállítjuk a húst.”

A legjobb kép forrása: Asahiya.