Oldal kiválasztása


martin-dm

Foglalás (NASDAQ:BKNG) bizonyítja, hogy számolni kell vele az utazási ágazatban, és egyelőre úgy tűnik, ez az egyetlen cég, amely képes az Airbnb-t (ABNB) igazi verseny az alternatív szálláshelyek piacán.

A foglalás szilárd eredményeket hozott a harmadik negyedévben, ügyfelei 240 millió szobaéjszakát foglaltak le a negyedév során, ami nagyjából 8%-kal több, mint 2019 harmadik negyedévében. Az utazások élénkülése világszerte folytatódik, és szeptemberben először lépte túl a 2019-es szintet Ázsiában a szobaéjszakák száma. A vállalat különösen erős átlagos napi ADR-növekedést tapasztalt, ami hozzájárult a globális bruttó foglalások 27%-os növekedéséhez a harmadik negyedévben, vagy 41%-os, állandó valuta alapon számolva 2019 harmadik negyedévéhez képest. Fontos, hogy az erős árazás ellenére A vállalat arról számolt be, hogy nem látott bizonyítékot arra, hogy ügyfelei alacsonyabb szállodai csillagbesorolásra váltottak volna, vagy csökkentették utazásaik hosszát. Ez kiváló jövedelmezőséget eredményezett a társaság számára, mivel a harmadik negyedév volt az első alkalom, amikor a korrigált EBITDA meghaladta a világjárvány előtti szintet, és egyben új rekordot is jelent a társaság számára.

A negyedév további kiemelkedő eseményei közé tartozik a mobilalkalmazások növekvő jelentősége, mivel a harmadik negyedévben a szobaéjszakák körülbelül 45%-át valamelyik alkalmazáson keresztül lefoglalták. Ez több mint 10 százalékponttal magasabb, mint 2019-ben. A növekvő jelentőségű üzletág másik részét az alternatív szálláshelyek jelentik, amelyekben a szobaéjszakák száma körülbelül 11%-kal nőtt 2019-hez képest, és jelenleg a Booking.com összes szobaéjszakájának körülbelül 30%-át teszi ki.

A vállalat saját fizetési platform bevezetésével is növeli versenyképességét, és jelenleg a Booking.com bruttó foglalásainak ~40%-a saját fizetési platformon keresztül történik. Ez nagyobb irányítást biztosít a vállalat számára a teljes foglalási élmény felett, és a jövőben bizonyos nyereségességi előnyökkel is járhat, bár egyelőre körülbelül nullszaldós szinten működik.

2022. harmadik negyedévi eredmények

A harmadik negyedévi bevétel meghaladta a 6 milliárd dollárt, ami ~20%-os növekedés 2019-hez képest, és körülbelül 34%-os növekedés állandó árfolyamon számítva. A korrigált EBITDA 2,7 milliárd dollár volt a harmadik negyedévben, mintegy 7%-kal magasabb, mint 2019.

A nem GAAP szerinti nettó bevétel 2,1 milliárd dollár volt, ami körülbelül 53 dolláros részvényenkénti nem GAAP szerinti nyereséget jelent, ami kb. 17%-os növekedés 2019 harmadik negyedévéhez képest. GAAP alapján a vállalat 2,6 milliárd dollár működési bevételt ért el a harmadik negyedévben.

Pénzügyek

Egy dolog, amit különösen szeretünk a Bookingban, az az, hogy kiadásainak körülbelül kétharmada változó, ami nagy mozgásteret ad a vállalatnak a visszaesések idején. A vállalat működési árrése például sokkal kevésbé romlott a Covid-válság legrosszabb szakaszában, mint a rivális Airbnb.

Diagram

Alternatív szállások

Ha az Airbnb-ről beszélünk, a két cég ütközési úton halad, mivel a Booking egyre inkább alternatív szálláskínálattal bővíti platformját. Úgy véli, hogy a különböző típusú szálláshelyek kínálása előnyt jelent, mivel egyesek kezdetben szállodát keresnek, és végül otthont foglalnak, és fordítva.

Glenn Fogel vezérigazgató ezt mondta a közelmúltban bevételi felhívás az alternatív szálláskínálat tekintetében a platformon:

[…] A nagyobb kínálat jobb, és mindig a fogyasztó dönti el, hogy hol és hol akar maradni. Otthonban vagy villában, apartmanban vagy szállodában akarnak megszállni, ennyi. Összességében tehát továbbra is keményen kell dolgoznunk azon, hogy minden típusból több kínálat álljon rendelkezésre. A múltban sokszor beszéltem arról, hogy szükségünk van egy ingatlanra, kifejezetten arra az otthonra, amelyet fel kell építenünk. Földrajzról beszélek. Mindig is arról beszéltem, hogy az Egyesült Államokban még jobban kell építkeznünk. Az egyik dolog pedig az, hogy jobb belépési élményt nyújtsunk azoknak, akik birtokolják ezeket az ingatlanokat, javítsuk ezen emberek fizetését, és olyan módszereket találjanak ki, amelyekkel jobban érzik magukat, ha egyesek biztosítási típusú ingatlanukban maradhatnak. Ezeken a dolgokon dolgoztunk, amelyeket kihoztunk, és folytatni fogjuk a dolgokat az úton, hogy jobbá tegyük ezen ingatlanok tulajdonosainak és kezelőinek, hogy hajlandóak legyenek elhelyezni az ingatlanunkon. felület.

Most úgy gondolom, hogy a – és ezt láttuk sok-sok éven keresztül, az az, hogy ahogy egyre több kínálatot hozunk be, ez segít felépíteni az üzletet. És abszolút úgy gondolom, hogy ez valami olyan dolog, amihez nem kell valami rakétatudomány vagy valami nagyszerű dolog, amit nem lehet feltalálni. Az emberek ezt teszik. Csak tovább kell dolgoznunk rajta, munkára kell késztetnünk az embereket, meg kell teremtenünk a szükséges dolgokat, és ezt tovább fogjuk terjeszteni, ha tovább tart, mint szeretném, de nagyon elégedett vagyok azzal, ahol tartunk. És úgy gondolom, hogy néhány szám, amiről beszéltünk, biztató.

Mérleg

A mérleg továbbra is erős, bőséges likviditás mellett, a társaság a harmadik negyedévet 11,8 milliárd dollár készpénzzel és befektetéssel zárta, ami a 14,2 milliárd dolláros második negyedéves záróegyenleghez képest alacsonyabb. Ezt elsősorban a mintegy 2 milliárd dollár értékű részvény-visszavásárlások okozták a harmadik negyedévben, valamint a részvénybefektetések nem realizált veszteségei. A Booking az idei év első három negyedévében ~4,2 milliárd dollárt vásárolt vissza, és a részvények számát ~5%-kal csökkentette a tavalyi év végéhez képest. Az eredmény és az EBITDA javulásával a társaság tőkeáttétele jelentősen csökkent. A pénzügyi adósság/EBITDA mutató az elmúlt tizenkét hónapban jelenleg ~3,6-szoros.

Diagram
Adatok által YCharts

Tanácsadás

A Booking várakozásai szerint a negyedik negyedéves korrigált EBITDA 1,1 milliárd dollár felett lesz. Ha nem lett volna a deviza árfolyamhatása az eredményre, a társaság arra számított volna, hogy a következő negyedik negyedévi eredmény magasabb lesz, mint 2019 negyedik negyedévében. A társaság általánosságban véve viszonylag optimistán hangzott az eredményfelhívás során a könyvelési trendeket illetően.

Értékelés

Annak ellenére, hogy a Booking nem rendelkezik a legolcsóbb értékbecsléssel az iparágban, úgy gondoljuk, hogy ez az egyik legjobb befektetési lehetőség az utazási szektorban. Ez egy nagyon jól menedzselt, egyre növekvő piaci részesedéssel rendelkező cég, amely erős versenytárs az egyre fontosabb alternatív szálláshelyek piacán. Annak ellenére, hogy nem fizetett osztalékot, a társaság nagy összegeket juttat vissza a részvényeseknek részvény-visszavásárlások formájában. Valójában az elmúlt 5 évben ~20%-kal csökkentette a részvények számát. Nem meglepő, hogy az Expediához képest magasabb EV/EBITDA-val kereskedik (EXPE) és a Tripadvisor (UTAZÁS), de még mindig alacsonyabb többszöröse az Airbnb-hez képest.

Diagram
Adatok által YCharts

Saját történetéhez képest a Booking a tízéves EV/EBITDA-átlaga alatt mozog, mintegy 10%-kal.

Diagram
Adatok által YCharts

A határidős ár/nyereség arányt tekintve egyedül az Expedia kereskedik olcsóbb többszörössel. Ennek ellenére előnyben részesítjük a Bookingot, tekintettel kiváló eredményeire és üzleti tervének végrehajtására. Összehasonlításképp, Tripadvisor a közelmúltban közel 20%-ot zuhant profitkimaradás és gyenge iránymutatás miatt, míg Expedia is jelentősen csökkent, miután elmaradt a várakozásoktól. Úgy gondoljuk, hogy az egész szektor profitálhat az utazások fellendülésének trendjéből, és az Expedia és a Tripadvisor értékelései már most is csökkentik az előttük álló problémák egy részét. Ennek ellenére a legutóbbi eredmények és a jelenlegi értékelések alapján nekünk a Booking tetszik a legjobban e négy vállalat közül.

Diagram
Adatok által YCharts

Egy utolsó pont a Booking értékeléséhez. Noha a ~20-szoros határidős p/e nem biztos, hogy olcsó, az elemzők jelentős bevételnövekedést várnak a következő néhány évben. A 2024-es pénzügyi év bevételi becslései alapján a határidős p/e ~13-szoros igénytelen.

EPS becslések foglalása

Alfát keresek

Kockázatok

Jelentős léptékű és szilárd haszonkulcsokkal rendelkező iparágvezetőként a Bookingot alacsonyabb kockázatú befektetési lehetőségnek tekintjük néhány versenytársához képest. Ennek ellenére az utazási ágazat nagyon versenyképes, és a diszkrecionális bevételek is jelentősen befolyásolják. A fogyasztók recesszió idején az egyik legegyszerűbb csökkentés az utazás. Szerencsére a Booking szilárd mérleggel és magas Altman Z-pontszámmal rendelkezik, ami mérsékli ezt a kockázatot, és segít a vállalatnak átvészelni a nehéz gazdasági időszakokat.

Diagram
Adatok által YCharts

Következtetés

Pozitív benyomást tett ránk a Booking harmadik negyedéves eredményei, és most a céget tekintjük a legvonzóbb lehetőségnek versenytársai közül. Ütközésen van az Airbnb-vel, miközben bővíti alternatív szálláshely-üzletágát, és valószínűleg azon kevés társaságok egyike, amelyek komolyan felvehetik a harcot az Airbnb-vel. Az értékelés meglehetősen ésszerűnek tűnik, különösen, ha a jövőbeli bevételbecsléseket nézzük. A társaság nem fizet osztalékot, de jelentős összegű tőkét juttat vissza a részvényeseknek részvény-visszavásárlások formájában. Összefoglalva, úgy gondoljuk, hogy a Booking az egyik legjobb befektetési lehetőség az utazási szektorban.