Oldal kiválasztása

[ad_1]

Omar Perez

Omar Perez

November közeledtével a karibi szigetek egy kicsit könnyebben lélegeznek. Hiszen a 30. a végét jelenti hurrikánszezon.

Ebben az évben különösen az Ian és Fiona hurrikánokat okozták megsemmisítés és a halál különböző szigeteken. Guadeloupe pedig megkapta a részét a károkból, sárlavinákat és viharhullámokat váltva ki, amelyek elárasztották az ország egyes részeit.

Négy napot töltöttem ott november elején. Bár hivatalosan még nincs főszezonban, egészséges számú utazó kereste fel a strandokat, éttermeket és látnivalókat. Úgy tűnt, a hurrikánszezon véget ért.

Rossz. Mint floridai bennszülött, aki tudja, mit jelez a vihar-millibarok csökkenése vagy emelkedése, jobban kellett volna tudnom.

Ami a Karib-térségben rendezetlen záporokat produkáló rendszernek indult, két nappal érkezésem után szubtrópusi viharrá változott, Nicole. Két nappal később a vihar miatt törölni kellett a Guadeloupe-ból Floridába tartó csatlakozó járatomat.

A gondolataim az utasbiztosítás felé fordultak – meg kellett volna szereznem. A helyzet az, hogy ha egy vihar nevet kap, már túl késő elkapni.

A Covid és az influenza tombol a hírekben. A trópusi viharképződmények nem annyira, de ez fontos szempont, különösen, ha tengerentúli utazáson van, és egy egyszerű nap megváltoztatja a vihar intenzitását és pályáját.

“A megnövekedett utazási igények, a zord időjárási viszonyok és a levegőben terjedő vírusok miatt megnő annak a valószínűsége, hogy az utazók járattörléssel, utazási fennakadással, poggyászvesztéssel és akár egészségügyi problémákkal szembesülnek” – mondta Rajeev Shrivastava, a VisitorsCoverage utazási biztosító társaság alapítója és vezérigazgatója. “Szerencsére az utazási biztosítást úgy alakították ki, hogy enyhítse az ilyen helyzetek pénzügyi következményeit.”

2022 elmúlt hat hónapjában a VisitorsCoverage utasbiztosítási értékesítésének körülbelül egyharmadát utazási tanácsadók kötötték.

“A világjárvány megváltoztatta azt, ahogyan az emberek az utazási biztosításról néztek” – mondta Shrivastava. “Mivel a járatok leálltak, és a határokat lezárták a járvány idején, az utazók első kézből látták az utasbiztosítás előnyeit. Következésképpen, amikor az utazók fokozott egészségügyi kockázattal, például Covid- vagy influenzajárvány kitörésével szembesülnek célországukban, vagy nagyobb a zord időjárás kockázata, az utasbiztosítási érdeklődés növekedését látjuk.”

Az US Travel Insurance Association tanulmánya szerint 2020-ban a fogyasztók 1,72 milliárd dollárt költöttek utazási védelemre, amely 36 millió emberre terjed ki, több mint 24,1 millió tervvel.

De nem tartoztam azok közé, akik utasbiztosítást vásároltak, és e cikk írásának pillanatában akár három napot is el kellett töltenem az összekötő városomban, mielőtt hazaindultam. Ennyit a megkönnyebbült sóhajról.