Oldal kiválasztása

[ad_1]

Robert Silk

Robert Silk

Szeptember 2-án a DOT elindított egy weboldalt, amely az új légitársaság ügyfélszolgálati irányítópultját tartalmazza, amely összehasonlítja azokat a szolgáltatásokat, amelyeket a légitársaságok írásban vállaltak a járattörlések vagy jelentős késések miatt.

Ez egy praktikus eszköz. De még hasznosabb lenne, ha a DOT statisztikai definíciói nem kínálnának olyan nagy kiskaput, amelyet a légitársaságok kihasználhatnak, hogy elkerüljék a felelősséget késedelmes tevékenységeik jelentős részéért.

Először azonban a jó hír. Már az irányítópult megjelenése előtt a puszta tudat, hogy érkezik, arra késztette a légitársaságokat, hogy ügyfélszolgálati terveikben új kötelezettségeket vállaljanak az átfoglalásokkal, valamint a szállodai szállások, étkezési utalványok és a szállodai szállítás biztosításával kapcsolatban lemondások és késések esetén.

Például a DOT augusztus közepi bejelentése előtt a közelgő műszerfalról a 10 legnagyobb amerikai légitársaság közül csak a Southwest vállalta írásban, hogy saját hálózatán belül ingyenesen újrafoglalja az utasokat. Most az Allegiant kivételével a 10 szolgáltató mindegyike vállalja ezt a kötelezettséget.

Bár a légitársaságok már sok esetben nyújtották ezt a szolgáltatást, a kötelezettségvállalások írásba foglalása jogilag végrehajthatóvá teszi azokat. És mivel az irányítópult egyszerű összehasonlító diagramokat kínál a fogyasztók számára, valamint hivatkozásokat a légitársaságok ügyfélszolgálati terveire, fel kell vértenie azokat a fogyasztókat, akik ismerik az eszközt, hogy a fuvarozókat betartsák ezeknek a kötelezettségeknek.

Mindazonáltal fontos megérteni a légitársaságok kötelezettségvállalásainak korlátait, amelyek közvetlenül az irányítópult hasznosságának korlátait jelentik. Az irányítópult diagramjain szereplő kötelezettségvállalások csak az „ellenőrizhető” késésekre és lemondásokra vonatkoznak. Ez azt jelenti, hogy a légitársaság maga okozza a késéseket, például a repülőgép-karbantartási probléma vagy a személyzet hiánya.

Ez ésszerű. A légitársaságok nem vállalhatnak felelősséget például az időjárás vagy a légiforgalmi irányítás okozta késésekért.

De a DOT a későn érkező repülőgépek által okozott késéseket is “ellenőrizhetetlennek” tekinti, ezért nem a légitársaság felelőssége.

Néha ez ésszerű; például, amikor a gép, amely Detroitból Pittsburghbe visz, későn érkezik Detroitba, mert hóvihar van az indulási városban. De sok esetben az a gép, amely későn érkezik Detroitba, olyan ok miatt teszi ezt, mint például a személyzet hiánya, ami a légifuvarozó hibája. Ilyen helyzetekben a légitársaságoknak nem kellene kiakadniuk a későbbi járatra?

A DOT júniusi adatai szerint a 10 legnagyobb amerikai légitársaság által tervezett belföldi járatok 23,4%-a működött, de legalább 15 perc késéssel érkezett, vagy átirányították. Ezek 38,2%-a ellenőrizhető, 35,1%-a pedig a későn érkező repülőgépek miatt volt. A fennmaradó késések 21,6%-a a Nemzeti Légiközlekedési Rendszerhez köthető, például légiforgalmi irányítási problémák vagy nagy légi forgalom, míg a másik 5% időjárási, biztonsági aggályok és elterelések.

Az adatokból nem lehet tudni, hogy a légitársaságok által későn érkező repülőgépeknek tulajdonítható késések mekkora része volt valójában egy légi fuvarozó saját üzemeltetési problémájának lépcsőzetes hatása aznap korábban. De ha figyelembe vesszük, hogy a júniusi késések jóval több mint fele, amelyek nem a későn érkező repülőgépeknek tulajdoníthatók, az ellenőrizhető kategóriába tartoznak, ésszerű feltételezni, hogy ez a szám jelentős.

A DOT napjainkban arra törekszik, hogy a légitársaságok fogyasztói gyakorlatának elkötelezett őrzőjeként mutassa be magát. Az új műszerfal jó lépés. De az irányítópult hasznosságának maximalizálása érdekében az osztálynak módosítania kell a „szabályozható késleltetés” definícióját, hogy az magában foglalja az összes olyan késést, amely valóban ellenőrizhető volt.

[ad_2]

Forrás: ITT