Oldal kiválasztása

[ad_1]

Melyek a fogyókúra hátrányai, és miért érdemes végleg elhagyni a fogyókúrát? Olvasson tovább, ha többet szeretne megtudni.

Mindig van egy új diéta, méregtelenítés vagy élelmiszer-trend, amelyet úgy tűnik, mindenki kipróbál. De vajon mindig jó ötlet csatlakozni? Akár a táplálkozásban gyökereznek, akár a gyors fogyásra irányulnak, ezek a trendek mindig két dolgot foglalnak magukban: korlátozásokat és szabályokat.

Amint a korlátozások és szabályok életbe lépnek, egy rakás hátrány jön velük. Ilyen például az, hogy elveszíti az irányítást az étel körül, és fokozott élelmiszer-bűntudat vagy stressz, csak hogy néhányat említsünk. Végül is a fogyókúra a kiváltó oka mindennek. Ha azon tűnődsz, hogy végre itt az ideje, hogy végleg abbahagyd a fogyókúrát, ez a cikk neked szól. A fogyókúra hátrányainak és következményeinek megértése segíthet abban, hogy nemet mondj a következő méregtelenítésre vagy trendre, amely az utadba kerül.

Mit értünk fogyókúra alatt?

Fontos megjegyezni, hogy pontosan mit is értünk fogyókúra alatt. Amire itt nem gondolunk, az az orvosilag ajánlott étrend. Ilyen például az alacsony nátriumtartalmú diéta magas vérnyomás esetén, az alacsony FODMAP-tartalmú diéta az IBS esetén, vagy a növényközpontú étrend magas koleszterinszint esetén.

Szigorú, szélsőséges diétákról beszélünk, amelyek azt mondják, hogy az orvosi ajánláson kívül kerülje el, távolítsa el vagy korlátozza az étrendjét. Gyakran ezt teszik, miközben extrém, életet megváltoztató hatásokat ígérnek ennek eredményeként. Ilyen például a gyors fogyás vagy az extrém energianövekedés. Ezenkívül gyakran időbélyeget is társítanak hozzájuk. Csak 10 napig, 30 napig vagy 3 hónapig kell követnie az ajánlásaikat vagy a protokolljukat. Ezt követően hihetetlen eredményeket ígérnek minimális elkötelezettséggel.

Ha azon kapja magát, hogy folyamatosan követi az ilyen típusú diétákat, olvasson tovább, hogy megismerje a diéták hátrányait, mielőtt belekezdene.

6 A fogyókúra hátrányai

A következő hat eredményt látjuk leggyakrabban regisztrált dietetikusként a táplálkozási tanácsadás területén. Azok az egyének, akik évek óta diétáztak, gyakran tapasztalják az alábbiakban felsorolt ​​hat tünet mindegyikét.

„Mindent be” és „mindent ki” kapcsolatot okoz az Élelmiszerrel

Egy másik módja annak, hogy „all-in” és „all-out” mondjon, „on the bandwagon” és „off the bandwagon”. A diéták ciklikusan működnek. Vagy diétázol, vagy nem. Sajnos nem készítenek fel arra, hogy milyen lesz a normális élet a diéta után. Ennek eredményeként azonnal visszatér korábbi szokásaihoz (azaz „minden kifelé”). Egészen addig, amíg kétségtelenül úgy dönt, hogy változtatni szeretne, és kipróbál egy másik diétát. Vezesse az inga kilengését a spektrum egyik végéről a másikra.

Ez egyensúlyhiányt hoz létre az étellel, és vitathatatlanul a fogyókúra legnagyobb hátránya. Lehetetlenné teszi mindkettőt, hogy élvezze az ételt és táplálkozzon étellel. Ez olyan érzést kelt benned, mintha „jónak lennél”, vagy „rossznak lenned”, és nincs közte.

Extrém vágyhoz vezet

Mi történik, ha nagyon szeretnéd a kedvenc fagylaltodat, ami a fagyasztóban van, de azt mondod magadnak, hogy nem ihatsz? Még jobban akarod. És nem csak ez, te is sóvárog azt. Szinte úgy tűnik, hogy átveszi az uralmat a gondolataidon, és hirtelen a legfontosabb dolog lesz a fejedben, igaz?

Ezzel elérkeztünk a fogyókúra második hátrányához, az extrém sóvárgáshoz. Amikor eredendően akarsz valamit, vagy élvezsz valamit, akkor nem előnyös, ha hirtelen korlátozod vagy eltávolítod az életedből. Ha így tesz, gondolkodásmódja azonnal a hiány felé tolódik el. Nem tudsz segíteni, de gondolni arra, hogy miről maradsz le, vagy milyen jó lenne, ha rendelkeznél azzal, amit már nem kaphatsz meg. Idővel ez vágyként nyilvánul meg.

Az a fagylalt a fagyasztóban hihetetlenül hangzik, szóval feltétlenül meg kell kapnia. Ennek eredményeként fizikailag lelki vitát kell folytatnia önmagával, hogy megakadályozza, hogy „beadja magát”, „akaraterőt veszítsen”. Ha ez ismerősen hangzik, biztosan tapasztalta már a fogyókúra ilyen hátrányát.

Az étel feletti kontroll elvesztését eredményezi

Miután ezek a vágyak beindulnak, következik az irányítás elvesztése.

Diétázol, és péntek este kint vagy a barátaiddal. Tudod, hogy „nem kellene” pizzáznod, mégis van egy kis pizza a partin. A következő dolog, hogy már három szeletet kapott. Az éjszaka végén otthon vagy, és azt gondolod magadban: „Mi van velem? Egyáltalán nem tudom irányítani, ha pizzázom.” Igaz, hogy nincs kontrollod? Egyáltalán nem. Egyszerűen az étrend okozza ezt az érzést.

A fogyókúra másik hátránya, hogy nemcsak hiányos gondolkodásmódot okoz, hanem hiányos gondolkodásmódot is. Mivel a fogyókúra újra és újra elmondta, hogy a pizza „rossz”, „nem megengedett” és „korláton kívüli”, amikor is hozzáférsz, úgy tűnik, ez az egyetlen lehetőséged. Ez az egyetlen lehetőség, hogy pizzát egyél, és „megúszd”.

Így viszont többet eszel, mint amennyit valójában akarsz, túledsz a jóllakottság érzésén, és úgy tűnik, elveszted az irányítást. Másnap bűntudatot, stresszt és túlterheltséget érzel, ezért azt mondod magadnak, hogy ma „visszatérsz” vagy „jobban csinálod”. Rögtön visszavezeti abba a ciklusba, amellyel elkezdtük.

Csak rövid távú sikert tesz lehetővé

Szóval mi a sorsolás? Ha tudjuk, hogy a diéták az étel feletti kontroll elvesztését okozzák, rendkívüli sóvárgást keltenek, és oda-vissza ingadoznak a szélsőséges szokások között, miért követik az emberek még mindig ezeket?

Rövid távú, gyors eredmények. A diéták átmenetileg működnek, mert szélsőségesek. Mindaddig, amíg betartja a szabályokat, látni fogja az eredményeket. És mi történik, ha megteszed? kiakadtál. Van bizonyítékod, hogy működik, igaz? De nagyon nem sokkal ezután a „all-out”-ban és a spektrumban találja magát, és arra vágyik, hogy visszatérjen az „all-in” véghez, hogy visszaszerezze ezeket az eredményeket. És a ciklus folytatódik.

A fogyókúrának ez a hátránya, hogy az elért siker soha nem tartható fenn vagy fenntartható. Rövid életű és némileg függőséget okoz. Ettől többre vágysz, így mindig visszatérsz többért, és újra megpróbálod.

Csökkenti a természetes testjeleket

Amikor folyamatosan követjük valaki más szabályait, meglehetősen nehéz lesz felismerni, hogy a saját testünk valójában mire van szüksége vagy mire van szüksége. Testünk úgy épült, hogy kommunikáljon velünk, hogy megmondja, mit szeretünk vagy mit nem, és megmondja, mikor vagyunk éhesek vagy mikor vagyunk jóllakva. De a diéták mást mondanak nekünk. Azt mondják nekünk, hogy naponta bizonyos számú étkezést kell ennünk, amely meghatározott számú kalóriát tartalmaz, amelyet csak bizonyos időpontokban ehetünk meg. Vigyázz a zűrzavarra!

Az új ügyfelek szinte soha nem tudják, milyen az igazi éhség vagy jóllakottság. Szinte mindig küzdenek azért, hogy egyszerűen megértsék, mit élveznek, szemben azzal, hogy szerintük mit „kell” enniük. Ez egy másik példa a fogyókúra hátrányára. Ha kiegyensúlyozott, fenntartható kapcsolatunk van az étellel, akkor a testtel és annak jelzéseivel dolgozunk, nem pedig ellene. A diéták viszont azt mondják, hogy küzdj ezekkel a jelekkel, és hagyd figyelmen kívül őket.

Megnehezíti és időigényessé teszi az étkezést

Ha fogyókúrázol, vagy egyszerűen megszoktad, hogy gyakran fogyókúrázz, az étel bonyolulttá válik. Nagyon sok idejét és gondolatait veszi el. Folyamatosan próbálod felidézni a szabályokat, emlékezni arra, hogy mit ettél aznap, vagy mennyit ettél tegnap este. Még az is lehet, hogy megpróbálja leírni az egészet, hogy megkönnyítse magának.

Az étel az életed irányító részévé válik. Ez kezdi megszabni a tetteit, és talán még a társadalmi döntéseit is. Így néz ki a spektrum „all-in”.

Az étel arra való, hogy élvezzük, és táplálékforrás legyen. Ez nem az életed ijesztő, elsöprő része legyen. Ha korábban is tapasztalta a diéta eme hátrányát, akkor tudja, hogy ez egy járható ok arra, hogy soha többé ne térjen vissza.

satisfying salad nutritionstripped 6 scaled

Az Elvihető

Ha kiegyensúlyozott, fenntartható kapcsolatot ápol az ételekkel, amelyek nem tartalmazzák a fogyókúrát, akkor nem kell tapasztalnia ezen hátrányok egyikét sem. Képes vagy enni ételt, mert meg akarod enni, miközben úgy érzed, irányítod a döntéseidet és a tetteid. Könnyedén megélheti a szociális helyzeteket. Még magabiztosnak érzi magát, ha hallgatja teste jelzéseit, és élvezi az ételt az élvezet kedvéért!

Ha jelet keresel, hogy hagyd abba a fogyókúrát és kezdj el tartós szokásokat kialakítani, akkor ez minden bizonnyal az.

Kiegyensúlyozottabb ételválasztást szeretne?

Akkor kezdje azzal, hogy megtalálja a kiegyensúlyozott étkezési típusát!

Töltsd ki ezt a 45 másodperces ingyenes kvízt, hogy megtudd, melyik kiegyensúlyozott táplálkozás archetípusa vagy, és mire van szüksége egyedi típusodnak ahhoz, hogy fenntartsd az egyensúlyt a táplálkozásoddal. Így végre megszabadulhatsz az étkezési és diétás megszállottságtól, megőrizheted kiegyensúlyozott testsúlyodat, és pozitív kapcsolatot alakíthatsz ki az étellel és a testeddel.

Töltse ki az ingyenes kvízt most