Oldal kiválasztása

Aki nem tanult meg úszni, az lemarad egy fantasztikus élményről. Viszont ha gyerekként nem jutottál túl a tanulási szakaszon, akkor felnőttként sokkal nehezebb dolgod van. Egy brit sportoktató, aki felnőtteket tanít úszni, összegyűjtött néhány jó tanácsot az első úszásoktatáshoz.

Felnőttként megtanulni úszni a világ egyik legnehezebb dolga. Nem elég, ha az emberben ekkorra már kialakul egy jó adag szorongó félelem, de ekkor már tisztán látjuk a lehetséges veszélyt is. Ráadásul sokan vagyunk, akik nehezen viselik, ha túl sok kéretlen tanúja van ügyetlenségünknek és a medencében csapongásainknak. Sokan nehezen merészkednek a mélyvízbe felnőtt fejjel, és még többen vannak, akik az első kudarcok után feladják. Jane Greene Pettersson, a Mindful Swimming projekt alapítója minden korosztály számára vállal úszásoktatást és komoly eredményeket ér el. Tapasztalatairól rendszeresen beszámol saját blogjában és neves brit magazinokban, legutóbb a Guardian hasábjain.

Uralkodunk a félelmen

Pettersson szerint a legnagyobb probléma az, hogy a felnőttek gyakran nagyon idegesek, és félnek elkezdeni úszni tanulni. Sokan közülük csak akkor jönnek rá, hogy valóban vízkórosak, amikor az első osztályra mennek, és pánikba esnek. Pettersson beszámolója szerint volt olyan hölgy, aki bevallotta, hogy csak a kézizuhanyt meri használni, a zuhanyfülkében felülről nem mer beállni a vízsugár alá. Ez a hölgy azt gondolta, hogy ez normális, de amikor úszásórára ment, és amikor először víz alá esett, pánikba esett, rájött, hogy ez nem helyes. Sokan félnek, ha a lábuk nem éri el a medence vagy a meder fenekét, de van olyan is, aki csak a természetes vizekben fél, ahol nem lát a víz alá.

Fontos a megfelelő légzéstechnika

Az úszóoktató hölgy tanácsa alapján néhány szabályt be kell tartani, mielőtt fejest ugrunk a medencébe. Az első és legfontosabb dolog, hogy megtanuljunk vízben lélegezni, hogy a ki- és belégzési időszakokat össze tudjuk hangolni a víz alatti és víz feletti időszakokkal. Amíg ez nem megy jól, nem érdemes komolyabb feladatokba kezdeni, hiszen a rossz pillanatban orrunkba szivárgó víz csak fokozza a pánikérzetet. Ne feledje, hogy az úszáshoz nem kell több levegő, mint a gyalogláshoz, csak a ritmusra és az időbeosztásra kell figyelni.

Lebegés, a víz mozgása és egy kis segítség

Tanuljunk meg a víz tetején lebegni is. Ez általában azonnal megtörténik, amikor el lehet ellazulni a vízben. Érdemes a víz természetes mozgását, fizikáját is tanulmányozni, hiszen az „ellenfelet” könnyebb legyőzni, ha előbb megismered. Használja bátran és kérjen segítséget a tanulás kezdeti szakaszában. Egy felfújható párna, egy mentőöv vagy egy minideszka segíthet abban, hogy biztonságban érezzük magunkat. Ne szégyellj segítséget kérni, ha úgy érzed, hogy szükséged van rá.

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel és fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra…

Cikk forrása