Oldal kiválasztása

[ad_1]

Mivel az alvás számos fiziológiai és pszichológiai folyamathoz nélkülözhetetlen, jóllétünk egyik legfontosabb elemének tartják, ezáltal befolyásolja mentális képességeinket. Ilyenkor a szervezet képes regenerálódni, felfrissülni, mélyebben lélegzünk, lelassul a pulzusunk, csökken a pulzusunk.

Mi okozza az alváshiányt?

Ha nem tudunk annyit és olyan minőségben aludni, amire szervezetünknek szüksége van, teljesítményünk csökken, ingerlékenyebbek leszünk, nem tudunk megfelelően koncentrálni. Súlyos egészségügyi következményei is lehetnek, beleértve a magas vérnyomás, a depresszió, a szívbetegség és a stroke kockázatának növekedését. Ezt az alvásidőt a belső óránk szabályozza, beindul a melatonin termelése, amiből az életkor előrehaladtával egyre kevesebb termelődik, ami alvászavarokat okozhat. A melatonin hiánya is jet lag-ot okoz a jet lag miatt. A felnőtt lakosság közel 20 százaléka rendszeresen fáradtnak, kimerültnek és kialvatlannak érzi magát. A 18 és 60 év közötti felnőtteknek ideális esetben napi 7 vagy több órát kell aludniuk.

Mi segíthet?

Forró lábfürdő

Nem gondolnád, de ha fázik a lábad, az is meggátolhatja a nyugodt pihenést, megzavarva a normál testhőmérséklet-ingadozást. Amikor elalszunk, a testhőmérséklet másfél fokkal csökken, belülről kifelé sugárzik a hő. A hideg láb megzavarja ezt a folyamatot, ezen egy forró lábfürdővel segíthetünk.

Kerülje a szunyókálást

Aki túl keveset vagy nyugtalanul alszik, annak rendszeres alvási rutint kell kialakítania (mindig egyszerre feküdjön le és keljen fel), ezért tanácsos elkerülni a napközbeni szunyókálást, mert már egy 5-10 perces alvás is megzavarhatja. a természetes ritmus.

A gyógynövények segítenek

A kamilla teát nyugtató hatása miatt évezredek óta használják az alvás elősegítésére. Igyál belőle egy csészével lefekvés előtt. A citromfű tea is megkönnyíti az elalvást. A levendula álmatlanság ellen is használható. Az egyik legjobb gyógynövényünk alvási problémákra a kellemetlen szagú macskamenta. Az orbáncfüvet hangulatjavító, stresszoldó szerként használják, de segíti a nyugodt alvást is. A sör legfontosabb alapanyaga, a komló is nyugtató és hipnotikus hatású.

Gyakran menjünk fürdőbe

A forró víz megnyugtat, segít elaludni, és ezzel együtt csökkenti a stresszt és a szorongást. Keresse meg a lakóhelyéhez legközelebb eső termálfürdőt, és látogassa meg rendszeresen.

Azok, akik gyakran szaunáznak és/vagy gyógyfürdőben járnak, nem csak elalszanak, hanem mélyen alszanak. Ennek pedig az az oka, hogy a meleg az idegrendszerre is hatással van: akár akarjuk, akár nem, akkor is megnyugszunk, ha szaunázás közben érezzük, hogy hevesebben ver a szívünk. Ez természetes dolog, és miután a szervezet lehűlt, kellemesen elfáradunk. A szakemberek azt javasolják, hogy elalvás előtt 2-3 órával szaunázzunk, hogy legyen ideje lehűlni a szervezetnek, és a hő hatására felgyorsult vérkeringés és vérnyomás is visszaálljon arra a pontra, ahol most lehetőség nyílik a kikapcsolódásra.

Forró fürdővel a pihentető alvásért
Ha otthon veszünk egy forró fürdőt, megemelkedik a testhőmérséklet, majd amikor kilépünk a fürdőből, leesik, amitől beindul a melatonin termelés, és a szervezet felkészül az “alvó üzemmódra”. Készítsen gyógynövényes, illóolajos fürdőt, és használjon nyugtató és pihentető illatokat, mint például vanília, jázmin, ilang-ilang, szantálfa és narancsvirág.

Apróságok, amik segíthetnek

Aludj csendes, sötét, nyugodt környezetben, és néhány órával lefekvés előtt ne egyél sokat és ne igyál alkoholt. Sportoljon és mozogjon rendszeresen, de ne lefekvés előtt. Fentebb már említettük, de nagyon sokat jelent, ha minden nap ugyanabban az időben fekszünk le és kelünk fel. Az is segít az alvásban, ha lefekvés előtt kiszellőztetjük a hálószoba levegőjét.



[ad_2]

Cikk forrása