Oldal kiválasztása

[ad_1]

Ásványi anyagok az egészséges mosolyért

Szervezetünk nem lenne életképes vitaminok és ásványi anyagok nélkül. Testünk minden részének szüksége van rájuk, a bőrünktől kezdve az érzékszerveinken át a fogainkig. Utóbbiak egészsége rendkívül fontos, hiszen minden nap használjuk őket, és ha elveszítjük őket, akkor nem csak az evéssel, hanem a beszéddel is gondunk lehet.

Az ásványi anyagok hiányát általában a szervezet jelzi, és a fogaink is jelzik, ha hiányoznak. Ügyeljünk a kalcium, foszfor, vas, cink és magnézium napi pótlására!

A csontokhoz hasonlóan a kalcium is rendkívül fontos a fogak számára. Ez az ásvány nem csak a fog belsejét érinti maga a zománc kalciumból áll. Ha nem fogyasztunk belőle eleget, a zománc legyengül, így a baktériumok könnyebben bejutnak a fogba, így beindul a fogszuvasodás, ami a fog belsejét is érinti. A kalcium pótlása nemcsak a fogak számára fontos, hanem azért is, mert ha nem viszünk be kellőképpen, csontritkulás léphet fel, amely az egész szervezetet érinti.

A foszfor közvetlenül nem befolyásolja a fogat, de ettől nem lesz kevésbé fontos. Amellett, hogy jó hatással van a csontokra és a fogakra, csökkenti az ínygyulladás esélyét is. A vasnak nincs szerepe sem a fogak felépítésében, sem azok táplálkozásában, mégis elengedhetetlen eleme az egészséges fogaknak. Mivel nélkülözhetetlen a vérképzésbentehát az egész szervezet egészsége múlik rajta, beleértve az ínyét és a fogait is.

AZ cinkkel biztosíthatjuk, hogy a baktériumok nehezebben találjanak utat fogainkhoz, szaporodásuk lassabb legyen. AZ magnézium szintén fontos tényező, mivel segíti a kalcium beépülését a csontokba és a fogzománcba egyaránt. Az idegfájdalmakat is enyhíti, így fogfájás esetén is hasznos lehet, amíg a fogorvoshoz jutunk.

Mit együnk?

Egészséges és kiegyensúlyozott étrenddel biztosíthatjuk, hogy fogaink minden szükséges tápanyagot megkapjanak. AZ tejtermékekben sok ásványi anyag van benne, köztük a kalcium és a foszfor. Az olajos magvak hasznosak is, hiszen amellett, hogy egészségesek és finomak, kalciumban is gazdagok. AZ citrusfélék nem csak a jól ismert C-vitamin-tartalmukról, hanem kalciumtartalmukról is ismertek.

Na gyere vörös húsok a szakemberek nem javasolják napi rendszerességgel fogyasztását, foszforban, cinkben és vasban gazdag étel, ezért ne hagyd ki az étrendedből! AZ a hüvelyesek is jó barátaink, ha ásványi anyagokról van szó, mert foszfor- és cinktartalmuk kiemelkedően magas. Ha ügyelünk arra, hogy rendszeresen együnk ezeket az ételeket, máris sokat tettünk fogaink egészségéért.

Mit tehetünk még?

Fogaink egészségéről és szépségéről természetesen nem csak étkezéssel gondoskodhatunk, hiszen elsősorban a szájhigiéné határozza meg, hogy milyen gyakran kell beavatkoznia a fogorvosnak. A fogak tisztításának számos funkciója van, mint például a baktériumok visszaszorítása, a száj és az íny egészségének megőrzése és fogfehérítés is. Elkerülheti az olyan ételeket és italokat is, amelyek szennyezik a fogait, például a kávét és a vörösbort. AZ rendszeres fogászati ​​szűrés is fontos, hiszen a felgyülemlett fogkövet csak szakember tudja eltávolítani, illetve elszíneződött fogak esetén a fogfehérítésben is tudunk segíteni.

Ha gondoskodunk arról, hogy megfelelő mennyiségű és típusú ásványi anyagot vigyünk szervezetünkbe, fogaink megháláljákfőleg, ha rendszeresen tisztítjuk őket, és minden évben ellenőriztetjük állapotukat fogorvosunkkal.

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel és fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra…



[ad_2]

Cikk forrása