Oldal kiválasztása


Gyakran elveszíti az irányítást, amikor étel közelében van? Folytasd az olvasást, hogy megtudd, hogyan szerezhetsz önuralmat ma az ételek körül.

Lehet, hogy ez egy bizonyos típusú chips, vagy egy márkájú kekszet, ahol bármennyire is mondasz nemet magadnak, úgy érzed, teljesen elveszted az irányítást felettük. Ez úgy hangzik, mint te? Ha igen, akkor biztosan nem vagy egyedül. Az egyik leggyakoribb betegség, amellyel az ügyfelekkel szembesülünk, ha elveszítjük az irányítást étkezés közben. Az emberek gyakran küzdenek azért, hogy ellenőrizzék, mennyit esznek vagy mit esznek, amikor bizonyos élelmiszereket tesznek eléjük.

Annak érdekében, hogy visszaszerezzük az irányítást, valójában le kell mondanunk az irányításról. Zavarba ejtő, tudom. De ígérem, egy pillanat alatt értelme lesz. Menjünk bele.

Az étel irányítja az életedet?

Szóval honnan tudhatod, hogy tényleg elveszted-e az irányítást az étel felett? Van néhány visszajelző tábla, amit használhatunk.

  • Gyakran azon kapod magad, hogy esztelenül eszel szándék nélkül
  • A „rossz” ételek elfogyasztása után bűntudat, stressz és túlterheltség gyötör
  • Bizonyos ételeket nem szabad otthon tartani
  • Amikor bizonyos ételeket eszel, sokkal többet eszel, mint amennyit szándékoztál
  • Néha rosszul érzed magad, mert szándék nélkül sokat ettél valamiből

Ha ezen jelek némelyikében látja magát, akkor valószínű, hogy az étellel való kapcsolata miatt úgy érzi, hogy nincs kontrollja az étel körül. Most pedig beszélgessünk arról, hogyan veheti vissza az irányítást.

5 lépés az önkontroll megszerzéséhez az étel körül

Ahhoz, hogy önuralmat szerezzünk az étel körül, fenntartható, pozitív kapcsolatot kell kialakítanunk az élelmiszerekkel. Ebbe még azok az élelmiszerek is beletartoznak, amelyekről azt mondtad magadnak, hogy nem kellett volna! Az ön által tapasztalt irányítás elvesztése az általad bevezetett korlátozások, szabályok és erkölcsök közvetlen következménye.

Tedd meg az alábbi 5 lépést, hogy visszavegye az irányítást, és olyan fenntartható kapcsolatot alakítson ki az élelmiszerrel, amely visszahelyezi Önt a vezetőülésbe.

Ne gondoljon az ételre jónak vagy rossznak

Ha úgy gondolja, hogy az étel jó vagy rossz, az olyan érzéseket kelt, hogy „ezt kéne ennem”, vagy „nem szabad ezt megennem”. Ami nem tűnik túl károsnak, igaz?

Sajnos lehet.

Amikor megpróbáljuk rákényszeríteni magunkat, hogy egyen valamit, amit igazán nem akarunk megenni, eredendően boldogtalanok vagyunk emiatt. Ugyanez vonatkozik a korlátozásokra is. Ha nem engedjük meg magunknak, hogy olyasmit együnk, amit igazán akarunk és élvezünk, akkor kétségtelenül lázadni fogunk. Itt jön képbe az irányítás elvesztése.

Végül megszeged a szabályokat. Nem azt teszed, amit „kell” tenned, hanem azt tedd, amit szeretnél. Az eredmény? Teljesen elvesztette az irányítást az ételek körül, és bűntudatot és szégyenérzetet érez. A forgatókönyv kiváltó oka az erkölcs hozzárendelése az élelmiszerekhez. Ha egyszerűen élelmiszerként tekinthetünk az ételre, akkor képesek vagyunk döntéseket hozni kívánságaink, szükségleteink, tetszéseink és nemtetszéseink alapján. Ön kontrollálja az ételt.

Kerülje el az étkezési ütemtervet

A tested nem működik szigorú ütemterv szerint. Ehelyett éhség és jóllakottság jelei vannak, amelyek megmondják, mikor vagy éhes és mikor vagy jóllakott. Ha figyelmen kívül hagyod ezeket a jelzéseket, és megpróbálod betartani az ütemtervet, nagy eséllyel végül eléred a töréspontot.

Mielőtt észrevenné, este 6 óra lesz, és vacsorakészítés közben mindent megesz a konyhában. Olyan érzés, mintha teljesen elvesztetted az irányítást! A valóságban a tested egész nap egyszerűen nem evett eleget, így az éhségjelzések átsuhannak a tetőn.

Kerülje el az étkezési ütemtervet, hogy visszaszerezze önuralmát az étel körül.

Hagyja abba az étrendi trendek követését

Amikor megpróbálja követni a legújabb diétát vagy trendet, gyakran teljesen figyelmen kívül hagyja személyes preferenciáit és igényeit ennek érdekében. Ennek eredményeként valószínűleg ki kell hagynia kedvenc ételeit, vagy erősen korlátoznia kell azokat.

A valóságban ez azt jelenti, hogy az vagy soha újra megeszi ezeket az ételeket? Nem, persze, hogy nem. Végül a diéta véget ér. Akkor mit? Úgy döntesz, hogy újra megadod az ételt, és úgy érzed, teljesen elvesztetted az irányítást. Ebben a pillanatban olyan könnyű az élelmiszert hibáztatni. Mintha az élelmiszer hibája lenne, vagy az élelmiszer okozza a reakciót. Ehelyett azonban ez a rendkívüli kontrollvesztés a korlátozás eredménye.

Ha többé nem követi a diétákat, a méregtelenítést vagy az élelmiszer-trendeket, ragaszkodhat eredendő vágyaihoz és szükségleteihez, és önuralmat szerezhet az ételek körül.

Építsen kiegyensúlyozott étkezést

A kiegyensúlyozott étkezés lehetővé teszi, hogy jóllakottnak, energikusnak és elégedettnek érezd magad. Nem hagynak bágyadtnak, éhesnek és sóvárgással telinek érezni magukat.

Annak érdekében, hogy visszanyerje önuralmát az étel körül, kezdjen el odafigyelni az ételekbe beépített összetevőkre. Törekedjen arra, hogy fehérje-, zsír-, keményítőtartalmú és/vagy cukros szénhidrátot, nem keményítőtartalmú szénhidrátot és ízesítőt szerezzen. Ezt hívjuk alapötösnek!

Távolítsa el az étkezési szabályokat

Végül a diéták elhagyása és az erkölcs felszámolása után az étkezési szabályokat is magunk mögött kell hagynunk. Az élelmezési szabályok éppúgy korlátozásokba vannak csomagolva, mint az előző témakörök, amelyeket már tárgyaltunk.

Gyakran nagy szándékkal valósítják meg őket! Talán szeretne táplálóbb ételeket enni, hogy növelje az energiát vagy csökkentse a súlyát egészségügyi okokból, ezért hozzon létre néhány étkezési szabályt. Sajnos szinte mindig visszajönnek ránk harapni. Ahelyett, hogy betartaná az étkezési szabályokat, használja az Alapvető Ötöt és az egyensúlyi gondolkodásmódot az egészséges szokások fenntartása érdekében.

Az Elvihető

Minél nagyobb kontrollt próbálunk gyakorolni az étel felett, annál kevésbé érezzük magunkat. Szánjon időt arra, hogy helyreállítsa kapcsolatát az étellel, és béküljön meg vele. Ez lehetővé teszi, hogy uralja az ételt, és sokkal kevésbé stresszeljen emiatt.

Kiegyensúlyozottabb ételválasztást szeretne?

Akkor találd meg a kiegyensúlyozott étkezési típusodat!

Töltsd ki ezt a 45 másodperces ingyenes kvízt, hogy megtudd, melyik kiegyensúlyozott táplálkozás archetípusa vagy, és mire van szüksége egyedi típusodnak ahhoz, hogy fenntartsd az egyensúlyt a táplálkozásoddal. Így végre megszabadulhat az étkezési és diétás megszállottságától, megőrizheti kiegyensúlyozott súlyát, és pozitív kapcsolatot ápolhat az étellel és a testével.

Töltse ki az ingyenes kvízt most