Oldal kiválasztása


Az ősz legjobban várt zöldsége a sütőtök. A tök és magvai külön-külön is hatalmas energiabombák, de ha együtt fogyasztjuk, még egészségesebbek lehetünk.

Miért válassza a sütőtököt?

Nagyon magas C-vitamin tartalma miatt kiemelt szerepet játszik immunrendszerünk egészséges működésében, elősegíti a fehérvérsejtek termelődését. Kalóriatartalma meglepően alacsony, 10 dkg sütőtök energiatartalma 80 kcal, ezért diétázóknak, fogyókúrázóknak érdemes beiktatni étrendjükbe.

A sütőtökben számos ásványi anyag található, amelyek segítenek növelni a csontok ásványianyag-sűrűségét. Nagy mennyiségben tartalmaz többek között rezet, foszfort, vasat és magnéziumot. Magas antioxidáns tartalmának köszönhetően hozzájárul szívünk és ereink egészségéhez, valamint a rák megelőzéséhez. Béta-karotin tartalma támogatja látásunk egészségét és megakadályozza a szürkehályog kialakulását.

Miért együnk rendszeresen tökmagot?

Gazdag fitoszterolokban és omega3-ban, így a telítetlen zsírsavaknak köszönhetően csökkenti a magas koleszterinszintet, a vérnyomást, a szívinfarktus és az agyvérzés kockázatát, megakadályozza a vérrögképződést. Magnéziumban is gazdag, ami hozzájárul az idegrendszer megfelelő működéséhez, a nyugodt alváshoz és a vércukorszint csökkentéséhez. A tökmag magas cinktartalmának köszönhetően enyhíti a prosztata megnagyobbodás tüneteit.

Napi fogyasztásával csökkenthetjük a rák, így a gyomor-, tüdő-, mell-, prosztata- és vastagbélrák kockázatát. Gyulladáscsökkentő hatása miatt napi fogyasztása ajánlott ízületi fájdalmakkal küzdőknek. Serkenti a keringést, a máj és a veseműködést, eltávolítja a szervezetből a vesekőképződéshez hozzájáruló méreganyagokat. Gazdag egészséges zsírokban, fehérjében és rostokban is.

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel és fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra…





Cikk forrása