Oldal kiválasztása


Teljes kiőrlésű gabonák

A teljes kiőrlésű gabonák és a belőlük készült ételek rendszeres fogyasztása csökkenti a vér koleszterinszintjét, ezáltal csökkenti a szívbetegségek kockázatát. A korpa és a rizs csökkentheti a glutén mennyiségét a szervezetben, ami összefüggésbe hozható a koleszterinszint csökkentésével, és segít megelőzni az artériák eltömődését, ami számos egyéb szív- és érrendszeri szövődményhez vezethet.

Diófélék

A mandula és más diófélék lenyűgöző ásványianyag-tartalmuk és magas magnéziumtartalmuk miatt pozitív hatással vannak a szív egészségére. A mandula gazdag egyszeresen telítetlen zsírsavakban, E-vitaminban és rostokban, a dió pedig omega-3 zsírsavakat tartalmaz. Ez segíthet csökkenteni az általános koleszterinszintet.

Olivaolaj

Az olívaolaj többszörösen telítetlen zsírokat és fontos antioxidáns polifenolokat is tartalmaz, amelyek csökkentik a szív- és érrendszer rendellenes gyulladását. Rendszeres fogyasztása nagymértékben csökkenti a stroke kialakulásának kockázatát.

kelbimbó

A kelbimbó jól ismert gyulladáscsökkentő és vérnyomáscsökkentő hatású.

Lazac

A lazacot gyakran az egészséges szív megőrzésének egyik legfontosabb táplálékaként tartják számon, gazdag omega-3 zsírsavforrás, amely segít csökkenteni az egészségtelen koleszterinszintet, magas szeléntartalma pedig közvetlenül kapcsolódik az antioxidánsokhoz, így csökkenti a krónikus betegségek, köztük a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának esélye. szövődmények.

Áfonya

Az antocianinok, amelyek az áfonya színét adják, szintén erős antioxidánsok, amelyek csökkentik a gyulladást, míg a magas C-vitamin-, rost- és káliumszint segít szabályozni az anyagcserét, az emésztést és a vérnyomást, amelyek mindegyike hozzájárul a szív egészségesebbé tételéhez.

Mit együnk a szív egészségéért?

Zöld tea

A zöld tea csökkenti a koleszterin felszívódását a szervezetben. Jelentős mennyiségű katechint és flavonolt tartalmaz, amelyek szerepet játszanak az egészséges és erős szívben. A kutatások szerint a zöld tea gyakori fogyasztása közel 50%-kal csökkenti a szívroham esélyét.

vörösbor

A vörösbor mértékletes fogyasztása csökkenti a vérrögképződés esélyét, a benne lévő tanninok pedig csökkentik a gyulladást és védik a szív- és érrendszert. Az ajánlott mennyiség nőknek napi 1,5 dl, férfiaknak 2,5 dl naponta.

Étcsokoládé

Az étcsokoládé flavonolokban gazdag, amelyek segítenek megelőzni a véralvadást, ami jelentősen csökkenti a szélütés és a szívinfarktus esélyét. Az epikatechin csökkentheti a vérnyomást és javíthatja az erek egészségét azáltal, hogy növeli a nitrogén-monoxid szintjét, amely egy nagyon fontos vegyület az egészséges szív számára.

Mit együnk a szív egészségéért?

alma

Az alma különösen jó antioxidáns tartalma miatt rendszeres fogyasztása több mint 40%-kal csökkentheti a koleszterinszintet. Egy közepes méretű alma körülbelül 3 gramm rostot tartalmaz, így a rostban gazdag étrend csökkenti a vérnyomást, a vérzsírszintet, és jót tesz az inzulinérzékenységnek. Egy tanulmány szerint azoknak a nőknek, akik egy éven keresztül minden nap ettek szárított almát, 14 százalékkal csökkent az összkoleszterin és 23 százalékkal a rossz LDL-koleszterinszint.

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel és fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra…





Cikk forrása