Oldal kiválasztása


Két nappal azelőtt Judy Lambert, hogy elutazott kubai sznorkelútjára, rossz hírt kapott: férje COVID-tesztje pozitív lett. Az utazás egy kimosás volt – és 15 194 dollár ment a lefolyóba.

Vagy sikerült?

Lambert a Chase Sapphire Reserve vízumával fizette ki az utazását, és a kártyája aranyozott utasbiztosítással járt. Miután keresetet nyújtott be Chase-nek, egy képviselője biztosította, hogy teljes mértékben fedezi a veszteségét.

Aztán Chase Sapphire Reserve még több dokumentumot kért. Aztán soha többé nem hallott róla.

Most Lambert azt akarja, hogy segítsek neki kideríteni, mi történt a 15 194 dolláros követelésével. Mire felvette velem a kapcsolatot, már hét hónapja lemondta az utazását, és választ akart kapni. Miután hallottam a történetét, én is így tettem.

Amit felfedeztem, az az utazási ipar egyik legbonyolultabb ágazatára világít rá: a hitelkártyák jutalmazására. Évekig kerültem a népszerű fizetési rendszerekkel kapcsolatos ügyeket azok összetettsége és etikai problémái miatt.

De ez mostanában megváltozott. Érdekképviseleti szervezetünk most ismét fogad hűségprogramokat és jutalmakat.

Az Elliott Advocacy céget a battleface jegyzi — Nál nél csataarc, olyan biztosítást nyújtunk, amely nem szűnik meg, ha a körülmények megváltoznak. Speciális utasbiztosítási szolgáltatásokat és előnyöket nyújtunk azon utazók számára, akik nemzetközileg látogatnak vagy dolgoznak, beleértve a világ legnehezebben elérhető helyeit is. Jelenleg 54 országban értékesítünk és növekszik, küldetésünk, hogy egyszerű megoldásokat kínáljunk a következő kalandjukra induló utazóknak világszerte.

Hiányzik a királynő kertje

Lambert és férje egy életében egyszeri snorkelezési kalandot éltek át az idén tavaszra tervezett élő fedélzeten.

A Snorkeling Etc. nevű utazásszervező által kínált utazás a búvárokat és a szabadtüdős merülőket a Kuba déli partjainál található Királynő Kertjébe (Jardines de la Reina) vitte. Ez az egyik utolsó érintetlen zátony élőhely a Karib-térségben, élénk víz alatti tájakkal és rengeteg halral.

Sok évvel ezelőtt búvárkodást tanítottam Florida Keysben. Emlékszem, az idősebb oktatók elmondták, hogyan nézett ki a zátony, mielőtt a szennyezés és a túlmerülés kiszívta belőle a színt és az életet. A Jardines de la Reina-t írták le.

Tehát elképzelheti Lambert csalódottságát, amikor a férje COVID-tesztje pozitív lett. Az orvos elrendelte, hogy maradjon otthon, és a párnak nem volt más választása, mint lemondani az utazást.

„A teljes utazást akkoriban nem térítették vissza” – mondja.

Lambert keresetet nyújtott be Chase-hez, gyors megoldást várva. Chase Sapphire Reserve kártyát kért, miután több utazási weboldalon elolvasta a kártyáról szóló véleményeket. (Nem kellett volna hinnie az értékeléseknek. A legtöbb „bírálót” bőkezű ajánlási díjjal kompenzálják, és képtelenek voltak tárgyilagosak lenni.)

Betöltés …

Egy követelés – és hosszú várakozás

Lambert keresetet nyújtott be Chase-nek, és várt. Időnként felkereste a céget, hogy megtudja, rendelkezik-e a követeléséhez szükséges összes információval.

„A Chase képviselője három hónappal a keresetem benyújtása után azt mondta, hogy jóváhagyták, de ellenőrizni kell” – mondja.

Az „ellenőrzött” kifejezésen a képviselő valószínűleg azt értette, hogy valakinek magasabb szinten kellett aláírnia a követelést, mivel az meghaladja a 10 000 dollárt. De ennek legfeljebb néhány hétnek kellett volna lennie.

Chase további dokumentumokat kért tőle. Rengeteg órát töltött telefonon, és igyekezett teljesíteni a követelményeket. De Chase folyamatosan új követelményekkel állt elő a követelés kifizetéséhez. (Aki pontokat gyűjt, valószínűleg ismerősen hangzik.)

„Számos órát töltöttem telefonon és online kommunikációval a kárrendezési osztályával” – mondta Lambert. – Legalább egy tucat emberrel beszéltem a Chase-ben.

De a követelések folyamata elhúzódott, és az utóbbi időben nem hallott senkiről a Chase-nél. Úgy gondolta, hogy a társaság megkísérteti.

„Segítenél abban, hogy jóváhagyjam a 15 194 dolláros követelésemet?” Kérdezte.

Mik a Chase Sapphire Reserve utazási biztosítás előnyei?

A Chase Sapphire Reserve egy szinte túl jó hitelkártya, hogy igaz legyen. Íme az utasbiztosítás előnyei:

Autóbérlés ütközési károkról való lemondás

A Chase Sapphire Reserve akár 75 000 USD összegű megtérítést kínál bérautók lopásáért és ütközéséből eredő károkért az Egyesült Államokban és külföldön.

Poggyász késés biztosítás

A Chase öt napon keresztül napi 100 dollárig téríti Önnek a vásárlásokért, például a piperecikkekért és a ruházatért, ha az utasszállítók hat óránál hosszabb ideig késnek a poggyászban.

Sürgősségi evakuálás és szállítás

Ha megbetegszik, és evakuálni kell, Chase 100 000 dollárig fedezi az egészségügyi szolgáltatásokat és a szállítást.

Útlemondási és megszakítási biztosítás

Ha fedezett ok miatt nem tud elindulni, a Chase személyenként legfeljebb 10 000 USD-t és utazásonként 20 000 USD-t téríthet meg előre kifizetett, vissza nem térítendő utazási költségeiért. Ez magában foglalja a repülőjegyeket, a szállodákat és a túrákat.

Utazási késés térítése

Ha járata hat óránál többet késik, vagy éjszakai tartózkodást igényel, jegyenként legfeljebb 500 USD-ig fedezi a vissza nem térített költségeket, például az étkezést és a szállást.

Néhány ilyen fedezet jóval bőkezűbb, mint az átlagos kártya. Például az én Visa kártyám akár 2000 USD összegű lemondási előnyt kínál. (A kártyámnak egyébként nincs éves díja. A Chase Sapphire Reserve éves díja 550 dollár.)

A lényeg: a Chase Sapphire Reserve-nek azonnal fedeznie kellett volna Lambert lemondását.

Miért tartott ilyen sokáig ez a követelés a Chase Sapphire Reserve ellen?

Késő tavasz óta lelassultak az utasbiztosítási kárrendezések. Az ok: Többen utaznak, és egyre több keresetet nyújtanak be. De senki sem számított arra, hogy így lesz ez sok.

A légitársaságok törlésének és késésének idei nyári hullámvölgye felgyorsította a munkát. Ha megalapozottan kellene tippelnem, azt mondanám, hogy a Chase Sapphire Reserve követelési osztályán dolgozókat elsodorta a követelések özöne. És így volt Lambert állítása is.

Ez nem mentség. Üldözés 5 milliárd dollárt rakott össze hitelkártya részlegétől tavaly. A legtöbb tranzakciót másodpercek alatt könyvelték el. Felfoghatatlan, hogy valaki, mint Lambert, hét hónapot várjon a követelés megoldására.

Hogyan léphet kapcsolatba a Chase Sapphire Reserve ügyfélszolgálatával

A Chase Sapphire ügyfélszolgálatának telefonszáma: (800) 935-9935. Sok vállalathoz hasonlóan a Chase is egy „DIY” modellt fogadott el az ügyfélszolgálatnál, ahol egy adott témával foglalkozó cikkekhez és videókhoz küldi el Önt, nem pedig olyan személyhez, aki segíthet.

Egy olyan bonyolult probléma esetén, mint a biztosítási kárigény, a Chase webhelyén található önsegítő rész minimálisan hasznos. Az ügyfélszolgálatért felelős Chase vezetők nevét, számát és e-mail címét közzétesszük. Azt javaslom, hogy mindent írjon – ne hívjon! — hogy legyen papírnyoma az ügyedhez.

Ne feledje, ha nem tud segítséget kérni a Chase Sapphire Reserve ügyfélszolgálatától, forduljon hozzánk. Mindent megteszünk, hogy segítsünk.

Egy másik Chase Sapphire Reserve „előny”: Ingyenes türelemórák

Lambert esete nem késztet arra, hogy elgondolkodjon ezeknek a jutalomhitelkártyáknak az értékén?

Megvehette volna az alapvető utasbiztosítást, beadhatta volna a kárigényét, és hónapokkal ezelőtt megkaphatta volna a pénzt.

Lambert azt mondja, csalódott, mert a Chase Sapphire Reserve kártya olyan sok ragyogóan pozitív értékelést kapott az interneten. Arra számított, hogy követelése gyorsan halad – nem kell hét hónapig. Soha nem számított a bürokráciára: a fizetés ígéretére, amit hónapokig tartó további információkérés követett, majd rádiócsend.

Neki ez a Chase Sapphire Reserve kártya tűnt volt túl szép, hogy igaz legyen.

Talán ez a Chase Sapphire Reserve kártya egyik nem hirdetett „előnye”: türelemre tanít.

Vegyen Chase Sapphire Reserve-t az utasbiztosítási szolgáltatásokhoz?

Megéri venni egy drága, pontszerző hitelkártyát, mint a Chase Sapphire Reserve? A legtöbb esetben a válasz nem. Okos fogyasztóként a kártya számos előnyéhez juthat ingyen. Egyes díjmentes kártyák fedezetet nyújtanak, de egy ésszerű utazási biztosítás, az autóbiztosítás vagy az AAA-tagság ugyanolyan vagy jobb előnyöket kínálhat.

Ami a pontszerzést illeti, ellentétes véleményem van a jutalmak ökoszisztémájáról.

Úgy gondolom, hogy a jutalmazó hitelkártyák függőséget okoznak és veszélyesek, és úgy gondolom, hogy napjaik meg vannak számlálva. Ahelyett, hogy a pontok maximalizálására összpontosítanának – ez a játék a hitelkártya-társaságok azt akarják, hogy játsszon –, úgy gondolom, hogy az okos és felelősségteljes fogyasztóknak a legjobb minőségű termékeket kell keresniük elfogadható áron. Sajnálom a kártyabirtokosok légióit, akik a legújabb promóciót keresik, és megpróbálják kiaknázni azt. Ez nem felelős fogyasztó.

Lambert számára a válasz arra a kérdésre, hogy „Keressek Chase Sapphire Reserve-t az utasbiztosítási szolgáltatásokhoz?” tiszta. Nem, a Chase Sapphire Reserve utazási kedvezményei nem váltották be az ígéreteket. Ehelyett ez egy nem kívánt mesterkurzus volt a türelemről.

Chase-nek tájékoztatnia kellett volna őt követelésének alakulásáról. Meg kellett volna kérnie tőle a dokumentációt és akkor azt mondta neki, hogy a követelést jóváhagyták – nem pedig fordítva. Chase-nek pedig nem kellett volna hét hónapig a sötétben tartania. Ez nem rekord az utasbiztosítási kárigényben az érdekvédelmi szervezetünknél, de közel van.

Chase: “Elnézést kérünk a késésért”

Lambert nevében felvettem a kapcsolatot Chase-szel. A cég megtörte a hallgatást, több hónapos tétlenség után Lamberthez fordult, és elnézést kért a késésért. A cég felülvizsgálta követelését, és úgy döntött, hogy teljesíti azt.

Chase végül küldött neki egy 15 194 dolláros csekket.

„Kész voltam feladni” – mondja Lambert. „Ez nem történt volna meg az ön segítsége nélkül. Mit is mondhatnék, mint milliószor köszönöm!”

Nem köszönöm Ön.

Az olyan hitelkártyákat, mint a Chase Sapphire Reserve, tisztelik a gyakori utazók közössége. Egész blogíró birodalmak épültek a Chase által fizetett jövedelmező ajánlási díjakra. Mégis, a pénzváltás ellenére a hitelkártya nem tudott azonnal teljesíteni egy egyszerű követelést. És sajnos senki sem vonná felelősségre Chase-t a hanyagságáért.

Jól, majdnem senki.