Oldal kiválasztása


Tök

Egyik legnépszerűbb őszi zöldségünk a sütőtök, melyből levest, ivólevet, bébiételt, lekvárt készíthetünk. A-vitamin tartalmának köszönhetően javítja a látást, csökkentheti a rák és a szív- és érrendszeri panaszok lehetőségét, támogathatja a fogyást, erősíti a csontokat.

Cékla

Az egyik legegészségesebb gyökérzöldségünk a cékla, amely magas antioxidáns-, B- és C-vitamin-tartalmú, emellett gazdag magnéziumban, kalciumban, foszforban, vasban, nátriumban és káliumban is. Ennek köszönhetően csökkenti a vérnyomást, növeli az állóképességet, javítja az emésztést, a máj- és szívműködést, serkenti az agyműködést, elősegíti a fogyást, megelőzi a légzési problémákat, a szürkehályogot és az agyvérzést.

Sárgarépa

A sárgarépa igazi szezonja az ősz, amikor a zöldségleves vagy a frissen szedett sárgarépából készült répatorta a legfinomabb. Sok A-vitamint és béta-karotint tartalmaz, ami jót tesz a bőrnek és a szemnek. Rendszeres fogyasztása segít megőrizni a bőr víztartalmát. Csökkenti a mell- és vastagbélrák kialakulásának kockázatát, a vérnyomást, szabályozza a vér koleszterinszintjét és a cukorbetegséget. Erősíti az immunrendszert és segíti az emésztést.

kelbimbó

A kelbimbót kelbimbónak is becézik, mivel ezt az ősszel érő zöldséget a 19. században Belgiumban nemesítették. Hűtve és főzve is nagyrészt megőrzi C-vitamin tartalmát. A-, B1-, B2-vitamint, karotint, ásványi sókat és sok fehérjét tartalmaz. Csökkentik az olyan súlyos betegségek kialakulásának valószínűségét, mint az elhízás, a cukorbetegség és a szív- és érrendszeri betegségek. Csökkenti a rák kialakulásának esélyét, és fontos szerepet játszik a csontok és a szemek egészségében.

Karalábé

Magas B1-, B2-, B6- és C-vitamin tartalma miatt a karalábé nyers fogyasztásra ajánlott. Tartalmaz még kalciumot, káliumot, magnéziumot, vasat, valamint meszet és foszfort. Gyulladáscsökkentő hatása van, javítja a szív egészségét és az emésztést, a vérkeringést, erősíti az immunrendszert és a csontokat.

Padlizsán

A padlizsán C- és A-vitaminban, valamint ásványi sókban gazdag. Rakott főételként, levesbe, köretnek is főzhető, de töltve és párolva, padlizsánkrémnek és köretnek is kiváló. Javítja az emésztőrendszer és a szív működését, a csontok egészségét, rosttartalmának köszönhetően segíti a fogyást. Vastartalmának köszönhetően a vérszegények kedvenc zöldsége, mely még agyműködésünket is serkenti.

Borítókép: blog.cheapism.com

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel és fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra…





Cikk forrása