Oldal kiválasztása


A washingtoni Union Station-nél, az Amtrak hálózat második legforgalmasabb állomásán néhány utas aggodalmát fejezte ki közlekedési helyzete miatt, miközben a vasúti alkalmazottak sztrájkjával fenyegetőztek. (Fotók: Julius Washington/HUNewsService.com)

Írta: Julius Washington
Howard Egyetem hírszolgálata

Washington (HUNS) – A teherszállító vasúti alkalmazottak szakszervezetei és a vállalati tisztviselők csütörtök hajnalban megegyeztek a 20 órás maratoni tárgyalásokat követően, véget vetve az országos sztrájktól való félelemnek, amely veszélyezteti a szállítmányokat és tovább zavarja a tömegközlekedést.

A Biden-adminisztráció tagjai hónapok óta tárgyaltak, és intézkedést javasoltak júliusban a szakszervezetek és a vasúttársaságok közötti nyugvópont megtörésére.

Szerdán a Szenátus republikánusai javaslatot terjesztettek elő, hogy kényszerítsék a vasúti dolgozókat a Biden által kinevezett testület által javasolt szerződés elfogadására, de Bernie Sanders szenátor végül leállította, és közleményében azt mondta: „Én Büszke vagyok arra, hogy megakadályoztam ezeket az erőfeszítéseket.”

A hivatalos @POTUS fiókjából írt tweetben Biden elnök győzelmet aratott a tárgyalások sikerén, és kijelentette: „Ez egy győzelem a gazdaság és az amerikai nép számára.”

Az Egyesült Államok rendelkezik a világ egyik legkiterjedtebb teherszállító vasúti hálózatával, amely közel 140 000 mérföldnyi vágányt fed le, és 80 milliárd dolláros iparágat tesz ki.

Tanya Penny, a Howard Egyetem Ellátási Lánckezelési Kiválósági Központjának igazgatója rámutatott, milyen katasztrofális lehetett egy esetleges sztrájk.

“Az Egyesült Államokban szállított rakományunk körülbelül 40%-a vasúton utazik, így az katasztrófa lett volna” – mondta Penny. “Láttam dollármilliárdokra rúgó becsléseket a hatás tekintetében.”

Míg a múltban sztrájkok és hiányok fordultak elő, Penny szerint egy vasúti sztrájk különösen zavaró lett volna. „Az a probléma, hogy már most is rengeteg kihívással kell szembenéznünk az ellátási láncban.”

„Nem feltétlenül lehet vonatról teherautóra költözni, mert nincs elég kamionsofőr ehhez” – mondta Perry. „Már most is gondok vannak a kikötőkbe való belépéssel, ezért korlátozott az egyik közlekedési módról a másikra való átállás.”

Thomas Batties, az Amtrak utasa a washingtoni Union Station állomáson, hangot adott aggodalmának az ellátási lánc lehetséges problémáival kapcsolatban. “Egyszerűen nem ez volt a megfelelő idő arra, hogy a mindennapi életünkben más zavarok következzenek be, és további inflációt okozzanak” – mondta Batties. – Ez volt az én félelmem, és valószínűleg mindenki másé is.

A tehersztrájk hatásai azonban messze túlmutattak volna a rakományszállításokon és az ellátási lánc megszakadásain. Az Amtrak, az ország legnagyobb személyszállító vasúti ügynöksége az általa használt sínek mindössze 3%-át birtokolja, főleg a nyüzsgő északkeleti folyosón. Tehervasút üzem

Az rs, beleértve a CSX-et, a BNSF-et és a Union Pacificot, üzemelteti az ország sávjainak többségét.

Egy potenciális sztrájk megzavarta volna az Amtrak távolsági utasszállító vasútját, és mint ilyen, a vasutat
keddtől megelőző jelleggel törölte távolsági járatait, visszatérítést kínálva az utasoknak, és lemondott az október 31. előtt lefoglalt viteldíjak különbözetéről.

A bejelentett megállapodást követően az Amtrak közölte, hogy “a törölt vonatok gyors helyreállításán dolgozik, és közvetlenül felveszi a kapcsolatot az érintett ügyfelekkel, hogy az első induláskor elszállásolhassák”. A Union Station állomásról való tervezett indulás időpontjában azonban az éjszakai Crescent útvonalat New Orleansba törölték.

Az Amtrak hálózat második legforgalmasabb állomásán, a Union Station állomáson néhány utas aggodalmát fejezte ki az aznapi utazásuk állapotával kapcsolatban.

Batties, aki fiával és lányával utazott, jelezte, hogy aggódik, mielőtt meghallotta volna, hogy az északkeleti régiót nem érinti.

„Nagyon fontos utazásunk van” – mondta. „Örömmel hallottam tegnap este, hogy a Northeast Corridor rövidpályás tevékenysége rendben lesz.”

Míg Batties aggódott az utazásai miatt, a szakszervezeti tagok panaszait is megértette.

„Az alkalmazottakkal szembeni tisztességtelen bánásmódnak tűnik, hogy nem kaptak betegidőt és egyéb juttatásokat, vagy olyan bánásmódot, amelyet a normál munkavállalók kapnak… valóban úgy hangzott, mint ami az 50-es években zajlott, és nem 2022-ben” – mondta.

Egy másik utazó, Jeremiah Johnson, egy irodai dolgozó, aki New York és Washington között ingázik az Amtrakon, ezt az érzést visszhangozta.

“Ugyanakkor remélem, hogy a munkások tisztességesen megrázzák magukat, és megkapják a fizetésüket” – mondta Johnson. „Azt akarjuk, hogy a dolgozók, akik karbantartják és gondozzák ezt a fontos infrastruktúrát, jól gondoskodjanak róluk.”

A nap végén néhány utast általában nem zavart a sztrájk esetleges hatása az utazásukra.

„Érdekel, hogy utána olvasok a mai napnak, de önző módon megkönnyebbültem, hogy ez egyáltalán nem befolyásolja az utazási terveimet” – mondta Johnson.

Julius Washington a HUNewsService.com riportere.



Forrás: ITT