Oldal kiválasztása


Újabb álmatlan éjszaka? Még a meleg tej és a birkák számolása sem segít elaludni? Akkor próbálja ki 4 tippünket, hogy jobban aludjon.

Tedd félre a negatív gondolatokat

Csak gyorsan el akarsz aludni, hogy fitten legyél a következő napra? Ehelyett hánykolódsz az ágyban. Bosszantó – de nem meglepő, ha olyan problémáit, mint az anyagi gondok, párkapcsolati vagy munkahelyi stressz, magaddal viszed az ágyba. Ezért próbáljon meg minden stresszes gondolatot száműzni az elméjéből és a hálószobájából. De ez nem jelenti azt, hogy félre kell tennie az aggodalmait. Ellenkezőleg. Ehelyett tudatosan foglalkozz velük a nap egy bizonyos szakaszában. És a hangsúly a “napon” van. Ha elnyomod a problémáidat, nem tűnnek el a semmibe. Akkor fognak utolérni, ha nincs lehetőséged aktívan elterelni magadról.

Ha alvászavarai vannak, keljen fel az ágyból

Ha nem tudsz elaludni, ne maradj sokáig az ágyban. Miért? Fennáll annak a veszélye, hogy az agy a pihenési időszakot hosszú távon az álmatlansággal társítja – ez nem megfelelő feltételek a jobb alváshoz. Ha 15-20 perc elteltével sem alszik el, keljen fel újra, és tegyen valami pihentetőt, ha nem unalmast. A feladat lomhává tesz, elfárad, és tud aludni. A könnyű háztartási feladatok, mint a szennyes válogatás vagy a kanapé előkészítése alkalmasak a kikapcsolódásra. Helyezhetsz egy kényelmes széket az ágy mellé, foghatsz egy nem túl izgalmas könyvet, és elolvashatsz néhány oldalt. Csak ne legyen túl izgalmas vagy ijesztő, mert akkor nem fogsz tudni újra elaludni az izgalomtól.

Alkoholmentes és bőséges étkezés lefekvés előtt

A túl sok munka utáni sör vagy pohár bor alvásgyilkos lehet. Bár sokan egy-két pohár sör után gyakran jobban el tudnak aludni, ez nem tart örökké. Az alkohol csökkenti az agyi aktivitást, és kikapcsolja a gondolatok körhintaját. Így gyorsabban elalszol. A hatás azonban gyakran nem marad el, mert az éjszaka első csendes felét gyakran egy nyugtalan második fele követi. Ez azért van, mert a szervezetnek két dolga van: lebontani az alkoholt és regenerálódni. Ezenkívül az alkohol fokozza a vizelési ingert és kiszárítja a szervezetet. Éjszaka gyakran kell mosdóba mennie, vagy nagyon szomjas vagy, ami természetesen megzavarja az alvást.

Fordítson figyelmet bioritmusára

Ha jól akar aludni, egyensúlyozza ki bioritmusát. Egyre többen ülnek napközben rosszul megvilágított irodákban, túl kevés szünetet tartanak, és nem kapnak elegendő fényt. Estére sem lesz jobb: a kanapén fekszel, miközben a nappali világítása túl erős, és a tévé villog. A nap mint nap kitett természetellenes fényciklus ébren tart éjszaka. A mozgáshiány okozza a többit a rossz alvásért. Szóval mit kéne tenni? Szívj egy kis friss levegőt az ebédszünetben. Egy vidéki séta a munkateljesítményét is javítja. Még a szünetben végzett kis gyakorlatok is javítják a bioritmust. Az esti tompított fényviszonyok felkészítik testét az alvásra. Ez segít gyorsabban elaludni.





Cikk forrása