Oldal kiválasztása

[ad_1]

A jó légzéstechnika megváltoztathatja életünket. Könnyebben elaludhatunk, jobban koncentrálhatunk, és kitartóbban sportolhatunk, ha tudatosan használjuk a tüdőnk kapacitását. A megfelelő légzéstechnikával testünk és lelkünk uralható, mi elmondjuk, hogyan!

A fenti gondolatokat Shari Vilchez-Blatt amerikai jógaoktató fogalmazta meg. Elmondása szerint szinte minden élethelyzetre léteznek megfelelő légzéstechnikák, amelyeket felnőttek és gyerekek egyaránt használhatnak. A következőkben a négy legfontosabbat mutatjuk be. Érdemes kipróbálni a jógi módszerének hatékonyságát!

1. Légzés a szorongás csökkentésére

Amikor nagyon feszültek és idegesek vagyunk, az első feladat az, hogy gyorsan lenyugodjunk. Üljön le, csukja be a szemét, és lassan lélegezze be az orrán keresztül, majd ugyanolyan lassan lélegezze ki a száján keresztül. Ezt egymás után ötször megismételjük. Ezt követően várunk néhány másodpercet, majd végezzünk még három sorozatot, mindig eggyel növelve a ki- és belégzések számát. A lassú légzés és az erre való koncentrálás segít elűzni a pánikot.

2. A koncentrációt segítő légzés

Ez a légzéstechnika hatékony lehet vizsgák, fontos értekezletek és erős koncentrációt igénylő napi események előtt. Üljön le kényelmesen, vegyen néhány mély lélegzetet, majd emelje fel a kezét, és helyezze az orra mellé. Zárjuk be orrlyukainkat, majd váltakozva lélegezzünk rajtuk. Öt ismétlés után lazítsunk egy kicsit, aztán jöhet még két ciklus.

3. Energetizáló légzés

Ezzel a légzéstechnikával új lendületet adhatunk szervezetünknek, ha fáradtak vagyunk, de még nem volt lehetőségünk pihenni. Üljön le kényelmesen, tegye a tenyerét a vállára, és emelje fel a könyökét vízszintes helyzetbe. Ebben a testhelyzetben maradva forduljon jobbra és lassan lélegezzen be, majd forduljon balra és lélegezzen ki hosszú ideig ebben a helyzetben. A jógaoktató szerint ha tízszer megismételjük, jobb hatást érünk el, mint egy csésze kávé.

4. Relaxációs légzés

Ez a légzéstechnika segít ellazulni, és megkönnyíti az éjszakai elalvást. Feküdj a hátadra, és helyezz egy kis tárgyat (plüssállatot vagy kispárnát) a hasadra. Vegyünk egy mély lélegzetet, és lássuk, ahogy a hasára helyezett tárgy felemelkedik, majd engedje el. Ismételje, ameddig csak akarja. A légzéstechnikákat oktató jógi szerint ez a gyakorlat a mély alvást szimulálja, így segít a mielőbbi elalvásban.

Iratkozzon fel értesítéseinkre, hogy ne maradjon le a fürdőkkel és fürdővárosokkal kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb hírekről! Kattintson az alábbi gombra…



[ad_2]

Cikk forrása