Oldal kiválasztása


Szauna program – meleg kikapcsolódás

Hideg időben a szauna elengedhetetlen egészségünk megőrzéséhez, bőrünk megőrzéséhez, arról nem is beszélve, hogy milyen jól érzi magát a szauna meleg levegője borzongás után. Érdemes megnézni, hogy kedvenc fürdőjében van-e szaunaprogram, és ha igen, mindenképpen jelentkezzen be. A szaunázás a jó hangulat és a jó közérzet “szellemét” idézi meg a száraz- vagy gőzszaunában. A szaunamester minden szaunázás során a vendégekkel együtt tartózkodik a szaunában, fokozatosan felfűti a kabint aromás infúziókkal a kályhán, ezzel garantálva a vendégek akklimatizációját. Igyekszik személyre szabott szellőzést biztosítani, szaunazászlójával és törölközőjével felkavarja a forró levegőt a vendégek körül. Emellett a szaunamester igyekszik minden szaunahasználattal kapcsolatos kérdésre választ adni, valamint felügyeli a szaunaszakaszt és ellenőrzi, hogy minden vendég betartsa a helyes és higiénikus szaunahasználat szabályait. Az egyes programok időtartama maximum 12-15 perc, de aki úgy érzi, hogy elég volt, az elhagyhatja a szaunát. Ezt követi a lehűlés, majd a pihenés és az ellazulás.

Masszázs minden időben – télen bőrünk szépségéért

Egy jó masszázs mindig jót tesz az embernek, de ha télen a megfelelő szolgáltatást választjuk, akkor a hideg időben szürkébbnek, élettelenebbnek tűnő bőrünket javíthatjuk. A legtöbb gyógy- és wellness szálloda speciális “téli” masszázst kínál, amit érdemes kipróbálni. Hidegebb időben bőrünknek nem csak a hűvösebb hőmérséklettel, a széllel és az alacsony páratartalommal kell megküzdenie, hanem a kinti hideg és a benti hőség okozta hőmérséklet-ingadozás is megviseli. Mindezek mellett azt is figyelembe kell vennünk, hogy a hidegben lelassul a bőr megújulása, aminek következtében gyakori a bőrszárazság, az arc kipirosodása, viszketése vagy hámlása. Ezeken segíthetnek a sűrű krémekkel vagy aromás olajokkal végzett masszázsok, illetve a vérkeringést fokozó, meleget adó kezelések, amelyek szebbé, ugyanakkor elégedettebbé, felfrissültebbé tesznek a hideg időben.
Tippek a változatos fürdéshez

Sószoba – a megfázás elleni küzdelem bástyája

Egyre több hazai gyógyfürdő és wellness komplexum kínál sóterápiás szolgáltatásokat. Napjainkban a sóterápia egyre elterjedtebb megelőzési és kezelési megoldás, hiszen számos jótékony hatással van szervezetünkre. A természetes sóbarlangokat legtöbben nem tudjuk rendszeresen látogatni, de szerencsére egyre több helyen várják a barlangok mintájára kialakított száraz és nedves sószobák a gyógyulni vágyókat. A helyiségek levegőjében jelenlévő só megköti az apró szennyező elemeket, így tisztítja a levegőt, csökkenti az allergia és az asztma tüneteit. A sóterápia nem csak a légúti betegségek kezelésében hatékony. A só jótékony hatásait egyre gyakrabban alkalmazzák az anyagcserezavarokkal, bőrgyógyászati ​​problémákkal küzdő betegek kezelésében, de a sókezelés a magas vérnyomás csökkentésében is jó eredményeket hoz. Az országban egyre több helyen működnek sószobák, de számos termálfürdő vagy termálszálloda is lehetőséget kínál a speciális terápia kipróbálására.
Tippek a változatos fürdéshez

Lebegés – megszabadulni a munkahelyi stressztől

A nyár végével nehezebben viseljük a munkahelyi megpróbáltatásokat és a családi rohanást. A feladatok is megszaporodtak, rossz időben bizony kevesebb lehetőség van a kikapcsolódásra, egy fél órás „lopott” kikapcsolódásra. Ilyenkor érdemes kipróbálni az úszó fürdőt, a vízben lebegés élményét. Az úszófürdő esetében az úsztatás alapja az úszótartályban található magas sókoncentrációjú víz, melynek köszönhetően testünk nem süllyed el mozgás nélkül, hanem könnyen lebeg a víz felszínén. Ezt a világszerte elterjedt relaxációs módszert a teljesítményhajhász sportolók, a túlterhelt üzletemberek, a vizsgaidőszakban felfrissülni vágyó diákok, a kimerült kismamák, vagy csak pihenni vágyók alkalmazzák. Az orvostudományban egyre elterjedtebb a különféle betegségek levitációval történő kiegészítő kezelése. A lebegés serkenti a vérkeringést és növeli a szállított oxigén mennyiségét is, ezért gyakran használják az ülőmunkát végzők, illetve hosszabb repülés után is ajánlott a trombózisveszély elkerülése érdekében.
Tippek a változatos fürdéshez

Éjszakai fürdőzés és medenceparti – pihenés hétvégén

A heti munka és stressz után nincs is jobb egy éjszakai fürdőzésnél vagy egy bulinál a medence mellett. Ne gondolja senki, hogy ezekre a bulikra szánt időt a télre áldozzák. Több fővárosi és vidéki fürdő kínál éjszakai fürdőzési lehetőséget, sok fürdőben pedig időszakonként hétvégi medencés partikat is szerveznek, ahol zenével, filmekkel, koktélokkal a meleg vízben felejthetjük el a zord időt és a szürkeséget a szabadban. . Érdemes odafigyelni a fürdő honlapján található információkra. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk néhány lehetőséget.
Tippek a változatos fürdéshez

Fényképek floatspa.com, Zalakarosi Fürdő – éjszakai fürdőzés





Cikk forrása