Oldal kiválasztása


Amint meghalljuk a gesztenye szót, nyáladzik a szánk, el tudjuk képzelni, hogy kanalazzuk a finom pürét, a kanálon megfelelő arányban összekeverjük az édes tejszínhabbal. De a gesztenye ennél sokkal többre való! Sokoldalú, egészséges, finom és tápláló étel, amit érdemes jobban megismerni. Íme néhány ok, amiért érdemes sok gesztenyét enni.

1. A gesztenye viszonylag magas rosttartalmú, ami segít visszaszorítani a túlzott inzulintermelést. Így segít csökkenteni a szív- és érrendszeri betegségek egyik fő kockázati tényezőjét.

2. Sok ásványi anyag közé tartozik a kálium, foszfor, kalcium és magnézium, és sok nyomelem a vas, a cink, a mangán és a réz.

3. Jót tesz az immunrendszerünknek és a megjelenésünknek, hiszen a gesztenye gazdag antioxidáns, sejtvédő E-vitaminban, B1-, B2-, és B6-vitaminban.

4. Sokan talán nem is gondolják, hogy a gesztenye C-vitamin tartalma is jelentős, a málnához és a ribizliéhez hasonló értékben.

5. A népi gyógyászatban hasmenés, hurut és légúti megbetegedések ellen, valamint görcsoldásra használták. Nemcsak termése, hanem a belőle készült méz, a fa kérge és levelei is fogyaszthatók.

6. A gesztenyét a szépségiparban is használják. Krémekbe keverve csökkenti a narancsbőrt, de a gesztenyefa kérgéből nyert eszkulin a fényvédő krémek gyakori összetevője.
alkotórésze is. Fekélyek és bőrbetegségek kezelésére is használják.

7. Hatékonyan alkalmazható aranyér ellen, ülőfürdőként.

8. Kevesen tudják, hogy a gesztenyéből készült liszt kiváló kenyéralapanyag. Ezen kívül, aki nem szereti a gabona- vagy burgonyatermékeket, azokat gesztenyével is helyettesítheti.

9. A gesztenye “húsa” igen magas szénhidráttartalmú, de a keményítőnek köszönhetően növeli a lassan felszívódó szénhidrátok körét. Mivel rostban is gazdag, a diétázók is beépíthetik étrendjükbe, ha cukor nélkül készítik el az ételt.

10. Magas ásványianyag-tartalma miatt érzelmileg labilisaknak is ajánlott. Erősíti az idegeket és elősegíti az idegsejtek anyagcseréjét, ezáltal felgyorsítja a megújulási folyamatot. Sok káliumot, foszfort, magnéziumot és kalciumot tartalmaz, valamint E- és B-vitamint is tartalmaz.

Jó tudni:
A gesztenye nagyon érzékeny gyümölcs, ezért mindenképpen ajánlott a hűtőszekrény zöldségrekeszében tárolni. Ha túl sokáig van ott, és szeretnénk ellenőrizni, hogy jó-e még, akkor erre van egy biztos módszer: dobd vízbe! Ami a víz felszínén lebeg, azokat ki kell dobni, a többit még el lehet fogyasztani.





Cikk forrása