Oldal kiválasztása

[ad_1]

A nyári utazási beszélgetések biztosan nem olyanok, mint régen.

Napozás, homok és szörfözés helyett sok utazási megbeszélés középpontjában az infláció, a növekvő üzemanyagköltségek és a járatok törlése állnak, amelyek kisiklhatják a 2022-es nyári utazások visszatérését.

A Sprout Social közösségimédia-elemző cég szerint a Twitteren az utazási beszélgetések száma 75%-kal csökkent áprilisról májusra, míg a gázárakkal és az utazással kapcsolatos megbeszélések – amelyek fele negatív volt – 680%-kal nőttek a weboldalon a téli hónapoktól tavaszig. .

Ennek ellenére a lehetséges problémák ellenére a nyári utazások kilátásai továbbra is erősek, mondták az iparág bennfentesei, és sok utazó azt mondta, hogy aggódnak, de nem tántorítják el közelgő terveit.

Az utazók lemondják a terveket?

Nem – mondta James Thornton, az Intrepid Travel vezérigazgatója, egy melbourne-i székhelyű utazási társaság, amely a kiscsoportos kalandos vakációra összpontosít világszerte.

Azt mondta, hogy a cég nem látott magasabb lemondási arányt ezen a nyáron.

“Az elmúlt néhány hónapban a hiány, a szankciók és a magasabb költségek miatti globális aggodalmak miatt a közgazdászok riadót fújtak” – mondta Thornton. “A költségek emelkedése ellenére az utazási foglalások száma több mint kétszeresére nőtt.”

A Mastercard szerint az utazási ágazatban felgyülemlett kereslet felszabadítása még mindig folyamatban van

David Mann, a Mastercard Economics Institute vezető közgazdásza szerint a magasabb árak nem állítják meg az utazókat ezen a nyáron, különösen a világ azon részein, amelyek a közelmúltban újranyitottak, például Ázsia-csendes-óceáni térségben.

“Gondolj rá szó szerint úgy, mint egy gyorsfőző edényre, ahol felemeled a fedőt, és a gőz forrón távozik.” – mondta májusban a CNBC “Squawk Box Asia” című műsorában. Az infláció „számít, de ez csak azután következik be, hogy az elfojtott keresletből némileg felszabadultunk”.

Egy új felmérés szerint a szingapúriak például nem hajlandók feláldozni nyári utazási terveiket a növekvő költségek miatt. Annak ellenére, hogy 77%-uk jelezte, hogy “rendkívül” vagy “nagyon” aggódik a növekvő költségek miatt, a Tripadvisor utazási indexe szerint közel 40%-kal többen terveznek utazni ezen a nyáron, mint a múltkor.

Majdnem minden harmadik szingapúri azt mondta, hogy hajlandó kevesebbet költeni étkezésre és ruházatra, hogy finanszírozza utazását.

Ezzel szemben az utazási rugalmasság kevésbé erős lehet azokon a helyeken, ahol az elfojtott kereslet egy része eloszlott, például Európában és Észak-Amerikában.

A Country Financial Security Index Reportban megjelent márciusi felmérés szerint az amerikaiak közel negyede (23%) jelezte, hogy tervezi. az inflációra válaszul utazási terveket törölni vagy elhalasztani.

Ennek ellenére az amerikaiak várhatóan nagy számban utaznak ezen a nyáron. Több mint fele (55%) A The Vacationer utazási weboldal felmérése szerint július negyedikére utaznak – ez 8%-os növekedés a tavalyi felméréshez képest – közölte a cég.

Változások, nem lemondások

“Többen törekednek az áremelésekre és a többletköltségekre, ahelyett, hogy lemondnának. [travel] összességében” – mondta Eric Bamberger, a Zeta Global marketingtechnológiai vállalat vendéglátásért felelős alelnöke.

A Zeta Global cég képviselője szerint a “kényeztető” utazások, például a gyógyfürdők iránti kereslet növekszik, míg a múzeumokba és nemzeti parkokba irányuló “oktató jellegű” utazások iránti érdeklődés több mint 50%-kal csökkent.

A Zeta Global szerint az autóbérlés csökken, a bérleti díjak az Egyesült Államokban csökkennek a leggyorsabban azokon a helyeken, ahol a legmagasabb a benzinár, például Kaliforniában, Oregonban és Washingtonban.

A szállodák azonban lángokban állnak – mondta Bamberger. “Egyes Las Vegas-i szállodák kihasználtsága 95%-os, és az elmúlt emléknap volt a valaha volt legjobb nap – bevételi szempontból – az Egyesült Államok számos vezető szállodalánca számára.”

“Még utazni fogok”

Nem láttuk, hogy az infláció hatással lenne az utazási kiadásokra – mondja az Expedia Group vezérigazgatója

„Mindannyian tudjuk, hogy a Covid alatt rengeteg megtakarítás és alulköltés volt a szolgáltatásokra és az utazásokra” – mondta. “Eddig beigazolódni látszik, hogy az emberek érdeklődnek a költés iránt – és ha egyáltalán, akkor többet költenek.”

Amikor arról kérdezték Azt mondta, hogy az emberek az olcsóbb nyaralást választják: “Eddig nem volt ilyen… különösen a piac középső és felső szegmensében.”

Kern azt mondta, hogy ha az infláció elkezdi érinteni az utazókat, egyetértett abban, hogy valószínűleg megváltoztatják, de nem szüntetik meg terveiket.

“Ha valami, az utazók egy kicsit levetkőznek ambícióikról – hogy hova mentek vagy hol szálltak meg –, de továbbra is utazni fognak” – mondta.

„Gangbusters” nyár

A Marriott vezérigazgatója, Anthony Capuano elmondta, hogy a honlapja szerint közel 140 országban működő cégre most már nem csak a szabadidős utazók, hanem a csoportos és üzleti utazók körében is nagy a kereslet.

“Úgy gondoljuk, hogy a nyár bandaromboló lesz” – mondta májusban a CNBC “Squawk on the Street” című műsorában. – Remekül érezzük magunkat ezen a nyáron.

Két egymást követő hónapnyi negatív kereslet után májusban 365%-kal nőtt az üzleti utazások iránti érdeklődés az Egyesült Államokban a Zeta Global adatai szerint, amely nyomon követi a webhelyhasználatot, valamint a hitelkártya- és hűségprogram-vásárlások hely- és tranzakciós adatait.

A Zeta Global szerint az üzleti utazások száma gyorsabban nő a fiatalabb utazók körében, mint az idősebbek, felsőbb szintűek körében.

Goodlifestudio | E+ | Getty Images