Oldal kiválasztása


KEDVES UTAZÁSI HIBAELHÁRÍTÓ! Több mint három hónapja töröltem egy Air Canada járatot. A légitársaság beleegyezett az utazási utalvány kiállításába, de még nem küldött ki.

Legalább kétszer felvettem a kapcsolatot az Air Canada-val a honlapján keresztül. Három e-mailes segítségkérést küldtem az Air Canada vezetőinek, követve a webhelyén található tanácsokat. A vezetők közül senki nem válaszolt.

Christopher Elliott, az utazási hibaelhárító

Még nem írtam az ügyvezető alelnököt vagy a vezérigazgatót, de ők a következőek, ahogy haladok előre a listán. Azonban nem szívesen emelem ezt a szintet anélkül, hogy először megkérdezném.

Az Air Canada soha nem tagadta, hogy utazási utalványt kell kiállítani. A légitársaság telefonon és e-mailben is azt állította, hogy az utalvány feldolgozása folyamatban van. Segítene megszerezni az 528 dolláros utalványomat, kérem?

– Herb Sharpe, Victoria, Kanada

VÁLASZ: Az Air Canada-nak nem kell több mint három hónapja az utalvány kiállításához. Honnan tudhatom ezt? Nos, az Ön utalványa egyike volt a számos járattörlésnek, és egy kivételével mindegyiket megkapta néhány napon belül. Valami elveszett útközben.

Szóval, mit csinálsz, ha egy légitársaság figyelmen kívül hagy valamit? Lélek szerint követted az eljárást. E-mailt írt a légitársaságnak, felhívott, majd fellebbezett egy menedzserhez. Az Air Canada megígérte, hogy felveszi Önnel az 528 dolláros utalványt. De nem így történt.

Ön mindent írásban dokumentált, ami megkönnyítette volna az Air Canada számára, hogy megtalálja a hiányzó utalvány igényét. Nem világos, hogy a légitársaság miért tartott ilyen sokáig. Megjegyzendő, hogy az eredeti utalvány helytelenül 548 USD-ként volt feltüntetve, és a különbség megzavarhatta a visszatérítési rendszert. Ez lehetséges.

Az egyetlen dolog, amit tehet, az az, hogy folytatja a láncot az Air Canada ügyvezető alelnökéig és a vezérigazgatóig. Felsorolom a nevüket és a számukat a fogyasztóvédelmi oldalamon, a címen www.elliott.org/company-contacts/air-canada/.

Ha ezen az úton maradtál volna, biztos vagyok benne, hogy valaki észrevette volna a hiányzó utalványt, és végül kijavította volna. Lehet, hogy az Air Canada lassú, de biztos vagyok benne, hogy nem lop az ügyfeleitől.

Az Ön esete egy másik fontos kérdést is felvet: Mennyire túl türelmes a beteg? Szerintem mindig adjon egy-két hetet egy légitársaságnak az utalvány kiállítására vagy a visszatérítésre.

Ezt követően kezdhet udvarias e-maileket küldeni a pénze állapotáról. Három hónap túl hosszú idő.

Az Ön nevében felvettem a kapcsolatot az Air Canada-val. Egy képviselő gyorsan válaszolt nekem, és azt mondta, hogy a légitársaság felkutatja a hiányzó utalványt. Ez még egy hónapig tartott. Végül megkapta az utalványt és egy bocsánatkérést az Air Canada-tól.


Christopher Elliott az Elliott Advocacy, egy nonprofit szervezet, a fogyasztókat problémáik megoldásában segítő nonprofit szervezet ügyvédi tisztviselője. Elliott legújabb könyve a „Hogyan legyél a világ legokosabb utazója” (National Geographic). Vegye fel vele a kapcsolatot a telefonszámon elliott.org/help vagy chris@elliott.org.(c) 2022 Christopher ElliottForgalmazza a King Features Syndicate, Inc.