Oldal kiválasztása

[ad_1]

Elgondolkodott már azon, hogy a futópadon lévő MPH-je milyen ütemben alakul át az óráján kint futás közben? Jó hír, hogy van egy futópad tempódiagramunk, amelyet elmenthet és könnyen hivatkozhat!

Nemcsak az MPH-ról az átlagos mérföldes tempóra való átváltást adjuk meg, hanem néhány további tényezőt is, például azt, hogy a lejtő hogyan befolyásolja a sebességet.

Ne felejtse el átnézni a futópad edzési útmutatót, ahol további tippeket talál a lejtős, futópados edzések és egyebek használatára vonatkozóan. Gyors emlékeztetőként: NEM, nem kell minden futásteljesítményt 1%-on megtennie, hogy utánozza a kinti futást.

Milyen tempót futj a futópadon?

Nincs olyan, hogy jó futópad tempó. Ez azt jelenti, hogy az Ön által használt tempó a futás céljától, az aktuális erőnléttől és a futópadtól függően változik!

Így van, egyes futópadok kifejezetten keményebbek. Egy ideje nem kalibrálták őket, és előfordulhat, hogy lejtőn vannak, nem forognak pontosan, vagy szuper meleg szobában.

Minden futásnak futás előtti nyújtással kell kezdődnie, amelyet könnyű séta követ, majd még egy könnyű kocogás is a futásba.

Ahelyett, hogy a pontos tempó miatt aggódna, összpontosítson az edzés erőfeszítésére. Ha a könnyű napokat könnyednek tartja, és elég keményen folytatja gyorsasági edzéseit, akkor abszolút előrelépést fog elérni. Ami a cél, nem ütni egy bizonyos tempót a könnyű napjaidon.

Ennek ellenére csak azok használják a 12,0 MPH beállítást, akik sprintet hajtanak végre, vagy akik elit futók! A legtöbb embernek 3,0-4,0-val kell kezdenie a gyaloglást, majd át kell lépnie 5,0-7,0-ra a legtöbb könnyű futáshoz.

Az, hogy hol esik ebben a tartományban, még napról napra is változni fog!

Futópad tempódiagramja

Míg az átlagos futópad 1-ről 12 MPH-ra megy, ez a diagram nem olyan robusztus. Ehelyett nézzünk meg néhány alapvető számot, hogy képet kapjon arról, milyen gyorsan sétál vagy fut a futópadon.

Az 1. táblázat a mérföld/óra konverziót a percenkénti mérföldre konvertálja. Ne feledje, hogy a 4,0 km/h az az erõteljes gyaloglási tempó, amely felé bátorítom az embereket.

Futópad tempódiagram dőléssel

Amit itt észrevesz, az az, hogy a futópadon a 0% valamivel lassabbnak számít, mint a sík terepen való futás. Amit 2019-ből tudunk tanulmány az, hogy a szervezet tényleges oxigénfogyasztása változatlan marad, DE az erőfeszítés könnyebbnek tűnik, amint azt az olyan dolgok is megjegyezték, mint az alacsonyabb pulzusszám.

Ez azért van, mert nem foglalkozik a széllel, az időjárással, az autókkal, a járdákkal – mindazzal, amivel ébernek kell maradnunk a mozgásunk teljes ideje alatt. A könnyű azokra az időkre vonatkozik, amikor 9 perces mérföld alatt fut.

Eközben a sprintek vagy más gyorsasági munka a futópadon valóban jobban növeli a pulzusszámot, mint a szabadban való futás. Így nehezebbnek érzi magát.

futópad tempótáblázata

A futópad dőlésszögének hatása a tempóra

Mint már említettük, nem kell minden idejét a futópadon töltenie 1%-kal, ez valójában túlterhelheti a csípőhajlítókat.

De értékes, ha az edzés során növeli a dőlésszögét. Ezek a számok segítenek összehasonlítani a sík terepen való futás és az emelkedőn való futás erőfeszítési szintjét.

Ez képet ad a megnövekedett intenzitásról ÉS megmutatja, milyen előnyökkel jár, ha több dombot ad az edzéseihez! Ettől erősebb leszel, és olyan, mintha sebességi munkát végeznél kevesebb sérüléssel.

Ha konkrét versenycélod van, akkor nézd meg a futóedzési tempó kalkulátor hogy tárcsázza az edzési ütemeket!

Hogyan kell használni a futópad ütemtáblázatát?

Ezt a táblázatot egyszerűen úgy tervezték, hogy jobban átérezhesse, minek felel meg az egyes futópad mérföldek.

Csináltam egy kis cetlit néhány gyakori tempóról, amelyre konkrét edzésekkel törekszem, és felírtam mellé az MPH-t. Most, az edzés kellős közepén nincs szükség gondolkodásra!

További futópad tippeket keres?

Amanda edzővel való kapcsolat további módjai
Instagram napi szórakozás: RunToTheFinish

Facebook közösségi chatter: RunToTheFinishfutóedző

Iratkozzon fel, hogy heti hírlevelet kapjon a legjobb futási tippekkel és Nevet