Oldal kiválasztása

[ad_1]

A United Airlines légiutas-kísérőinek tucatjai tervezik, hogy szeptember 27-én, kedden lépnek fel a LAX-ban, és azt állítják, hogy a személyzeti beosztást tervezőkből, vendéglátókból és egyéb szolgáltatókból hiányzik, és gyakran órákig rekednek, és várják, hogy mikor indulnak a következő járatukra.

A munkások, akiket a Légiutaskísérők Szövetsége (AFA-CWA) azt állítja, hogy a vállalaton belüli munkaerőhiány ennek eredményeként súlyosan érintette az utazókat, május óta 67 485 járat késése és 6 780 törlése történt.

„A vállalat a COVID-19 világjárvány kezdete óta nem foglalkoztatott elegendő embert, amikor elbocsátották vagy elengedték őket” – mondta Kimberly Burckhalter, a United légiutas-kísérője 29 éve, a LAX AFA Council 12 elnöke.

Hosszú várakozás, hogy megtanulják az ütemezést

Burckhalter elmondta, hogy a légiutas-kísérők hívnak egy telefonszámot, hogy értesüljenek a menetrendről, de gyakran négy órát töltenek azzal, hogy elérjenek valakit a másik oldalon. A várakozás hosszú, mondta, és néha beleesik a kötelező 10 órás pihenőidőbe a műszakok között.

„Nemcsak a repülőjárataink miatt hívunk, hanem azért is, hogy tájékozódjunk azokról a szállodákról, ahol megszállunk” – mondta. “Nincs elég emberük, hogy felvegyék a telefonokat, ezért órákig várakozunk.”

Az utasok sorban állnak, hogy bejelentkezzenek a United Airlines pultjánál, 2022. január 3-án, hétfőn a denveri nemzetközi repülőtér fő termináljában.  (AP Photo/David Zalubowski)
A légiutas-kísérők szövetsége által képviselt dolgozók azt mondják, hogy a vállalaton belüli munkaerőhiány súlyosan érintette az utazókat, május óta 67 485 járat késése és 6 780 törlése történt. (AP Photo/David Zalubowski)

Dolgozik a probléma megoldásán

A United hétfőn kiadott közleményében azt mondta, hogy dolgozik a probléma enyhítésén.

„Keményen dolgoztunk azon, hogy csökkentsük a légiutas-kísérők várakozási idejét, hogy beszélhessenek a személyzeti ütemezővel, ideértve a több bérbeadást és egyes tételek digitális opcióinak hozzáadását” – mondta a légitársaság.

A légiutas-kísérők szerződése 2021 augusztusában lejárt, bár munkaügyi tárgyalások folynak, és továbbra is szerződésmódosítással dolgoznak, amely megőrzi ugyanazokat a juttatásokat.

A szakszervezet szerint a létszámhiány súlyosbodott a múlt héten, amikor a United vezetése egy napos járattörléseket okozott, miután néhány Boeing 777-200-as repülőgépen nem végezte el a kötelező ellenőrzéseket.

A szakszervezet szerint a vezetőség továbbra is tagadja a felelősséget a késésekért és a járattörlésekért, ehelyett másokat hibáztat, köztük a légiirányítást, a légiutas-kísérőket és a pilótákat.

„Ez az egyik legrosszabb nyár a Unitednél eltöltött 29 évem alatt” – mondta Burckhalter. „Telefonhívásokat kapok a szakszervezeti tagjaimtól itt Los Angelesben, és segítséget kérnek, mert megpróbálnak kilépni vagy bejelentkezni.”

A United légiutas-kísérői kedden demonstrálnak az Egyesült Államok 15 repülőtere előtt, valamint Guamban és Londonban, hogy követeljék a vezetőségtől az őket és az utazóközönséget érintő folyamatos fennakadások megszüntetését.

A LAX tiltakozásra a tervek szerint 11 és 13 óra között kerül sor a 7-es terminál felső indulási szintjén.

„Egyszerűen elfáradtunk, és szükségünk van a cég segítségére” – mondta Burckhalter. „Azt akarjuk, hogy a vezetőség megoldást találjon erre a helyzetre. Épp most éltük át a nyarat, és most itt a nyaralási szezon, úgyhogy minden kezdődik elölről.”