Oldal kiválasztása

[ad_1]

Érezted már magad éhesnek? Észreveszed, ha a hangulatod ingadozik a nap folyamán? Az ételnek lehet köze hozzá. Gyakran van kapcsolat az étel és a hangulatunk között, és a The Balanced Life podcast ezen epizódja segít javítani ezt a kapcsolatot.

Regisztrált dietetikus (RD), Micah Siva, ma csatlakozik hozzám, hogy megvitassa, hogyan segíthet az étel a hangulat javításában. Micah az egyik elsődleges dietetikus, aki azon dolgozik, hogy elkészítse a Lindywell tagságában található, RD által jóváhagyott recepteket. A Micah segít testünket valósághű, praktikus és ízletes módon táplálni.

Ebben az epizódban megvitatjuk, mi késztette arra, hogy elkezdje táplálkozással kapcsolatos pályafutását, hogyan befolyásolják az ételek a hangulatunkat, melyek a legjobb ételek az agy egészségére, és mely élelmiszerek javíthatják a gyulladást. Ügyeljen arra, hogy a végéig kitartson, hogy hallja, Micah szerint mely konyhai eszközök a legjobbak az otthoni szakács számára.

Érdemes meghallgatni ezt az epizódot, ha érdekel…

  • Mi késztette Micah-t arra, hogy regisztrált dietetikus és szakács legyen [2:42]
  • Tapasztalata hogyan befolyásolta azt, ahogyan az ételről lát [10:31]
  • Micah eljárása tápláló és ízletes receptek készítéséhez [15:25]
  • Az egészséges étkezés szükségletei [21:02]
  • Tippek, hogy az étel támogassa hangulatát és mentális egészségét [24:14]
  • Gyulladás csökkentése [36:35]
  • Ételek az agy egészségéért [49:12]
  • A 3 legjobb eszköz, amelyet Micah használ a konyhájában [56:10]

Hogyan lett Micah regisztrált dietetikus

Micah mindig is szerette az ételeket. A családjával együtt főzve nőtt fel, és még tinédzserként is szívesen készített pazar ételeket barátainak. Annak ellenére, hogy szeretett főzni, nem döntött úgy, hogy regisztrált dietetikus lesz, amíg nem volt negatív tapasztalata az ételekkel kapcsolatban.

Külföldi útja után Micah egy diagnosztizálatlan parazitával tért vissza, és egy évig szenvedett, mire egy regisztrált dietetikus valóban hallgatott rá, és képes volt diagnosztizálni és megoldani a problémáját. Ez a pozitív tapasztalat megtanította neki, hogy a dietetikusok sokkal többet tesznek, mint diétát alkotnak. A regisztrált dietetikusok holisztikus megközelítést alkalmaznak az egészségre, amely magában foglalja az étkezést és a kommunikációt.

Micah hogyan készít finom és tápláló recepteket, amelyeket mindenki élvez

Sokan közülünk az 1990-es években és a 2000-es évek elején nőttünk fel, és megtapasztaltuk az akkori jojó diétás kultúrát. A Lindywellnél arra törekszünk, hogy újradefiniáljuk a testünkkel, imázsunkkal és az étellel való kapcsolatunkat.

Az étel az az üzemanyag, amelyet testünk és elménk működésére használunk. Micah egyszerű, ízletes és tápláló receptekkel segít nekünk ebben. Arra törekszik, hogy a családban mindenki találjon kedvére valót, és hogy receptjeit egy órán belül elkészíthesse elérhető alapanyagokból.

Micah az évszakok alapján készít recepteket, amelyekben friss, gyógynövényekkel és fűszerekkel ízesített alapanyagokat használnak. A napi táplálkozás maximalizálása érdekében rengeteg leveles zöldet, diót, magvakat és egészséges zsírokat tartalmaz.

Tippek az élelmiszerek mentális egészségének támogatására

A hangulatot nagyon sok különböző tényező befolyásolja: stressz, alvás (vagy annak hiánya), környezet, genetika és élelmiszer. Az, hogy mit és mikor választasz tested táplálására, nagy hatással van mentális állapotodra.

Az állandó vércukorszint fenntartása érdekében fontos a rendszeres étkezés. Az emberek gyakran mondják, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, de valójában minden étkezés fontos. Az étkezések elosztása és a rendszeres nassolnivalók segíthetnek egyensúlyba hozni a vércukorszintet, ami stabilizálja hangulatát. Az étkezések kihagyása a következő étkezés során túlevéshez, majd összeomláshoz vezethet, mivel a szervezet megpróbálja feldolgozni a felesleges üzemanyagot. Ennek megelőzése érdekében rendszeresen táplálja szervezetét.

A hangulatjavítás másik módja, ha odafigyelsz arra, hogy mit eszel. Értse meg, hogy bizonyos ételek hogyan hatnak a szervezetére, és figyeljen arra, hogy mit eszik. Ha egyes ételek rövid ideig tartó energiát adnak, utána mindenképpen végezzen valamilyen tevékenységet.

Hallgassa meg, hogyan használhatja az ételeket a gyulladás csökkentésére és az agy egészségének javítására.

Erőforrások és említett személyek

Lépjen kapcsolatba vele: Micah Siva, RD

Kövesd Lindywellt

Csatlakozz a Lindywellhez

Feliratkozni A kiegyensúlyozott élet