Oldal kiválasztása


A varikózus vénák és a pókvénák nem csak csúnyák, de jelentős terhet is jelenthetnek az érintettek számára. A nők már nem érzik jól magukat szoknyában vagy ruhában, és a férfiak is zavarba jöhetnek, ha nyáron a strandon mutogatják a lábukat. A varikózus vénák, a pókhálós vénák és az ödéma a vénás rendellenességek következményei – ez a kifejezés a vénák funkcionális rendellenességét írja le. A szakemberek szerint a vénás betegségek gyakran öröklődnek, de az egyre mozgásszegényebb életmódunk mindenképpen hozzájárul ezeknek a problémáknak a jelentős növekedéséhez. Ha a varikózist nem kezelik időben, annak súlyos következményei lehetnek, például phlebitis vagy trombózis. Ezért fontos, hogy az első jelek megjelenésekor szakemberhez forduljon. A lábizmokat használó sportok különösen elősegítik a vér visszaáramlását a szívbe. Ritmikus és egyenletes mozgások javasoltak a gyenge vénák fellendítésére. A következő sportok segítenek a betegeknek a varikózis megelőzésében.

Ezek a sportok megelőzik a varikózus vénákat

Gyaloglás és Nordic Walking

A kevésbé sportosoknak a gyaloglás és a nordic walking is ajánlott. A különböző sétatípusokkal nem csak a nagy izomterületek aktívak. Inkább a szív- és érrendszer egyidejű edzése megy végbe, amiből az egész szervezet profitálhat. A nordic walking egy állóképességi sport, amely Finnországból indulva az elmúlt években meghódította a világot. A titok a botokban rejlik. A klasszikus gyaloglást hatékony teljes testedzé varázsolják. A Nordic Walking éppúgy alkalmas az ambiciózus sport szerelmeseinek, mint a kevésbé tapasztalt sportolóknak.

Úszás

Bárki, aki az úszás mellett dönt, várhatja a víz nyújtotta megkönnyebbülést, hiszen kevesebb teher nehezedik a lábára, így az erek kímélik. A vízben uralkodó környezeti nyomás nagy előnyt jelent a vénák számára, amelyek a kompressziós harisnyához hasonló hatást tapasztalnak. A hűvös víz hőmérséklete elősegíti a vénák összehúzódását, ami előnyös a varikózisra hajlamos emberek számára.

Kerékpározás

Kerékpározás közben a lábak dugulását is megszüntethetik. Ez azonban azt feltételezi, hogy a lábfej pedáloz, és a felsőtestet egyenesen tartják. Ellenkező esetben vénás torlódás léphet fel a csípő és a medence területén. Értorna, vízi kocogás, golf és hótalpas is ajánlott.

Kerülje a kézilabdát vagy a futballt

Az ilyen típusú sportágakban a rövid, nagyon gyors mozgások többé-kevésbé hosszú állást követnek, ami nagy problémát jelent a visszérbetegeknél. Nagy súlyterhelést jelenthetnek, amely negatív hatással van a vénákra. Más szakértők viszont azon a véleményen vannak, hogy a fokozott vénás károsodás és bizonyos sportok között nincs összefüggés.





Cikk forrása