Oldal kiválasztása


Gyakran alultáplál, és szeretnél megszabadulni ettől? Olvass tovább, hogy megtudd, mit egyél, hogy abbahagyd.

Az elégtelen táplálkozás számos különböző tényező eredménye lehet. Általában azt látjuk, hogy ez történik, amikor az egyének stresszesnek, túlterheltnek vagy érzelmesebbnek érzik magukat, mint általában. Gyakran ezek az okai a nem szándékos alulevésnek. Másrészt találunk némi szándékos alulevést is a diétákból, méregtelenítésekből és tisztításokból eredő korlátozások következtében.

Bármi legyen is az ok, fontos, hogy azonosítsa, és korán megfordítsa. Így vagy megakadályozhatja a szokás továbbfejlődését, vagy megtörheti a szokást, ha már létezik.

Alulevett?

Szóval honnan tudod egyáltalán, hogy alul eszel? A tested valószínűleg kommunikálni fog veled, hogy tudatja veled, hogy több energiára van szüksége, mint amennyit adsz.

Fáradtnak vagy letargikusnak érezheti magát, szédülést vagy gyenge kognitív képességet tapasztalhat, vagy észreveszi a hajhullást és a törékeny körmöket. Az is előfordulhat, hogy nagyon ingerlékeny vagy, és állandóan hidegnek érezheted magad. Kifejezetten a nők esetében előfordulhat a menstruáció elvesztése vagy amenorrhoea is.

Ha három vagy több ilyen tünetet tapasztal, valószínű, hogy alultáplált.

5 lépés az alulevés megállításához

Próbálja meg végrehajtani a következő 5 lépést, hogy elkezdje a szervezete táplálkozási szükségleteinek megfelelő étkezést.

Adjon hozzá zsírforrást étkezéseihez és harapnivalóihoz

Valamilyen oknál fogva a zsír gyakran könnyen elfelejtődik. Amikor az ügyfelek visszaemlékezéseit hallgatom az első néhány találkozásunk során, gyakran hallok olyan ételeket, amelyek hihetetlenül hangzanak, de egyszerűen nincs bennük zsír.

Amikor csak teheti, próbáljon meg zsírforrást hozzáadni minden étkezéséhez és uzsonnához. A zsír a szervezet leginkább tápanyagban gazdag táplálékforrása. Ez azt jelenti, hogy egy pici része nagy táplálkozási ütést jelent! Ha egyszerűen hozzáad egy zsírtartalmú ételt az uzsonnához vagy étkezéshez, jelentősen megnöveli a bevitt energia mennyiségét. Ez azt jelenti, hogy egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy többé ne fogyasszon alul!

Gondoljon az olyan élelmiszerforrásokra, mint a zsíros halak (lazac, tonhal, makréla és szardínia), diófélék, magvak, dióvaj, magvaj, avokádó, avokádóolaj, olívabogyó és olívaolaj.

Ne félj a szénhidrátoktól

Nincs mitől félni, ha szénhidrátokról van szó, vagy keményítőtartalmú szénhidrátokról, hogy pontosabban fogalmazzunk. A keményítőtartalmú szénhidrátok a szervezet elsődleges energiaforrásai. Mi boldogulunk velük! Biztosítják az agyat és a vörösvértesteket a túléléshez és a fejlődéshez szükséges glükózzal.

Ami a keményítőtartalmú szénhidrátokat illeti, az emberek gyakran úgy gondolják, hogy teljesen kerülniük kell, vagy jelentősen korlátozniuk kell őket a hozzájuk kapcsolódó negatív egészségügyi konnotációk miatt. Szeretnénk tudatában lenni az egyensúlynak, amikor a feldolgozott keményítőtartalmú szénhidrátokról van szó? Teljesen. De ez azt jelenti, hogy korlátozni akarjuk a keményítőtartalmú szénhidrátokat? Egyáltalán nem. Ez idővel alulevéshez vezet.

Próbáljon rendszeresen természetes, összetett keményítőtartalmú szénhidrátforrásokat beépíteni. Ehhez a lépéshez gondoljon az ősi gabonákra (például quinoa, farro és amarant), teljes kiőrlésű gabonákra, gyümölcsökre és keményítőtartalmú zöldségekre (például édesburgonyára, borsóra és tökre).

Ügyeljen éhségjelzéseire

A tested éhségjelzéseket használ, hogy kommunikáljon veled, amikor több energiára van szüksége, és amikor elég. Ha hallgatjuk ezeket a jelzéseket, és rendszeresen betartjuk őket, sokkal könnyebb elkerülni az alulevést. A másik oldalon, ha figyelmen kívül hagyjuk ezeket a jelzéseket, és megpróbálunk követni egy étkezési ütemtervet vagy egy diétát, az alulevés sokkal gyakoribb.

Kezdje azzal, hogy megismerje éhségérzetét és jóllakottságát. A nap folyamán rendszeresen tarts szünetet és gondolkodj el. Hogy érzed magad az éhség miatt? Nagyon éhes, kissé éhes vagy elégedett? Mi a helyzet a teljességgel? Nagyon jóllakott, kissé telt vagy elégedett?

Ha már van elképzelése arról, hogy milyen érzés a jelzései, elkezdheti betartani azokat. Ez az egyik legjobb módja annak, hogy hosszú távon megelőzzük az alulevést.

Először az étel, utána a koffein

Az italok, különösen a koffeintartalmúak, összezavarhatnak azokkal az éhségjelzésekkel, amelyekről az imént beszéltünk. Néha elnyomják az éhséget, még akkor is, ha ez nem szándékos.

Ahelyett, hogy egy kávéval kezdené a napot, próbálja meg először reggelizni. Ez segíthet megakadályozni, hogy a kávé megfékezze az éhséget. Valójában jó ötlet betartani ezt az irányelvet a legtöbb olyan ital esetében, amely nem víz. Így tudod, hogy a lehető leggyakrabban csillapítod az éhségedet étellel!

Kezelje a stresszt és a túlterhelést

Amikor általában stresszesnek, szorongónak vagy érzelmesnek érezzük magunkat, sokkal könnyebb figyelmen kívül hagyni ezeket az éhségjelzéseket. A testet elfoglalja a megküzdés, ami elűzheti az éhséget.

Ha tudja, hogy ez az Ön esete, próbáljon megszokni a rendszeres stresszkezelés gyakorlását. Legyen szó naplóírásról, meditációról vagy mozgásról, segíthet minimalizálni ezeket a stresszszinteket, és hagyni, hogy az éhség és a jóllakottság érzése virágozzon.

Az Elvihető

Ha alulevésről van szó, a kulcs az, hogy először kitaláljuk, mi nem működik jól. Szándékosan korlátozza a bevitelt? Feszültebbnek érzi magát a szokásosnál? Vagy talán elfelejtett zsírt hozzáadni az ételeihez?

Ha már tudod, mi hiányzik, akkor ezt az 5 lépést felhasználhatod egy kiegyensúlyozott, fenntartható étrend kialakításához, és végleg megelőzheted az alulevést.

Kiegyensúlyozottabb ételválasztást szeretne?

Akkor találd meg a kiegyensúlyozott étkezési típusodat!

Töltsd ki ezt a 45 másodperces ingyenes kvízt, hogy megtudd, melyik kiegyensúlyozott táplálkozás archetípusa vagy, és mire van szüksége egyedi típusodnak ahhoz, hogy fenntartsd az egyensúlyt a táplálkozásoddal. Így végre megszabadulhatsz az étkezési és diétás megszállottságtól, megőrizheted kiegyensúlyozott testsúlyodat, és pozitív kapcsolatot alakíthatsz ki az étellel és a testeddel.

Töltse ki az ingyenes kvízt most