Oldal kiválasztása


Sokak számára a fagyos hőmérséklet ok arra, hogy eldobják a futócipőt és a sportruházatot. A sport és a testmozgás azonban télen különösen fontos szervezetünk számára. Olvassa el itt, hogyan űzheti továbbra is kedvenc sportját, vagy milyen alternatívák állnak rendelkezésre.

Ezek a sportok télbarátok

Síelés

Az egyik legnépszerűbb téli sport nyilvánvalóan a síelés. Az állóképességi sport különösen izgalmas mindenki számára, aki egyébként szeret futni. A csúszó mozgás gyengéd a térdízületekre, ugyanakkor az egész test edzett és az állóképesség fokozódik.

Beltéri úszás

Egész évben lehet úszni – de mi sem kényelmesebb, mint a meleg vízben úszni, miközben kint havazik. A kiváló edzéshatások eléréséhez egyszerre körülbelül 300-500 métert kell úsznia. Az állóképesség, a felsőtest és a karok edzettek, miközben minden véredény jól ellátott vérrel és kímélik az ízületeket. Néha ezt kombinálhatod egy wellness hétvégével.

Jégkorcsolyázás

A korcsolyázás szinte olyan, mint a tánc. Akár a befagyott tavon, akár a csarnokban: a korcsolyázás igazán szórakoztató, ugyanakkor rendkívül kimerítő. Ehhez nem kell a hegyekbe autózni, de ettől függetlenül különleges téli sportélményben lehet részed.

Túrázás

Nemcsak a tavasz és az ősz ideális túrázáshoz. Vannak speciális téli túraútvonalak, amelyek télen is lehetővé teszik a túrázást. Ugyanakkor természetesen ügyelni kell a megfelelő felszerelésre – profilos cipőkre, botokra és meleg ruhákra. Azok, akik szívesebben fedezik fel a havas hegyi tájakat, hótalpas túrára is indulhatnak.

Fallabda

Squash-t egész évben lehet játszani, hiszen az amúgy is csarnokban zajlik. De ki szeretne bent lenni nyáron? Télen viszont népszerű a squash, és a labdasport sok kalóriát fogyaszt, mert gyakorlatilag állandóan mozgásban van. Súlyától és méretétől függően körülbelül 480 kalóriát éget el 30 perc alatt. Ugyanakkor sok taktika kell a squashhoz. Az észlelés, a döntéshozatal és a cselekvés képessége hasznos lehet a munkájában és más területeken.

Mászó

Aki szeretne nyáron mászni, annak télen sem kell nélkülöznie. A fedett mászótermekben egész évben terepre lehet túra. Az egész testet megterheljük, és javul a mobilitás és a koordináció. Pozitív mellékhatása, hogy a hegymászás bizonyos mértékű tervezést és elemzést igényel, ami növeli a koncentrációt, a problémamegoldó képességet és az önbizalmat.

szánkózás

A szánkózás nem csak a gyerekkori emlékeket idézi fel, hanem csak nagyon szórakoztató. Ugyanakkor rengeteg kalóriát is veszítesz, mert először a szánkónak kell valahogy felmennie a hegyre.





Cikk forrása